Könyvek erdeje

Ha eltévedtél a könyvek rengetegében, akkor segítek benne eligazodni.

2016. március 24., csütörtök

Alessandra Torre: Black Lies - Sötét hazugságok

Eljutottam arra a pontra, amikor már félve veszem kezembe az éppen soros romantikus könyvet, mert bizony kevés közöttük az igazán élvezhető - legalábbis a számomra. Azokat a történeteket, amelyek pedig nem csak klisék halmazából állnak, hanem valami egyedi ötletet is tartalmaznak, gyakorlatilag nagyítóval kell keresni a tömegben. Pont ezért kivárok és alaposan megvizsgálom az adott kötetről született véleményeket, mielőtt annak megvásárlásáról döntök. Nem volt ez másként a Sötét hazugságok esetében sem, és nyugodt szívvel kijelenthetem, hogy nem bántam meg a döntésem.

Értékelés: 8/10
Kiadó: Könyvmolyképző
Kiadói sorozat: Rubin pöttyös
Kiadás éve: 2015.
Terjedelem: 374 oldal
Fordította: Hetesy Szilvia
Borító ár: 2.999,- Ft
A mű eredeti címe:
Black Lies
Műfaj: romantikus, new adult, erotikus
Ez a regény egyszerre ismerős és mégis valami mást ad, mint amit eddig olvastam. Az első fejezeteken rendesen felhúztam magam, és egy kis időre félre is tettem a kötetet, mert nem volt hangulatom egy újabb elkényeztetett és nyafogó úrilányhoz, akinek az a legnagyobb gondja, hogy miként tegyen keresztbe a szülei által vele szemben támasztott elvárásoknak. Szóval nem éreztem úgy, hogy azonosulni tudnék a burokban nevelkedett, a nagykorúságával húszmilliós vagyont birtokló, a férfiakat megbabonázó, tökéletes alakkal és csodaszép pofival rendelkező nővel, aki ráadásként felkeltette a szintén szuperül kinéző, fiatal kora ellenére is milliárdos cégvezető figyelmét.

Akkora kliséhalmaznak indult ez a történet, hogy majdnem véglegesen abbahagytam az olvasását, mert a rendelkezésemre álló kevéske időmből egy percet sem akartam elvesztegetni egy értéktelen, az éppen aktuális trendről még egy bőrt lenyúzó történetre. Egyedül csak az tartott vissza a kötet sarokba dobásától, hogy az általam olvasott vélemények figyelmeztettek: "ez a történet mást ad, mint elsőre látszik". Éppen ezért félretettem az ellenérzéseimet, a hibák és klisék helyett pedig inkább a szövegben elrejtett utalásokra figyeltem, és egy idő után kifejezetten élvezni kezdtem azt a játékot, amit a szerző talált ki az olvasói számára.

A nyomok pedig ott vannak, már a kötet legelejétől kezdve, csak éppen nagyon ügyesen elrejtették őket: apró utalások a kinézetre, a viselkedésre, amelyeket az adott szituációban könnyen félre lehet értelmezni, de távolabbról nézve minden értelmet nyer. Nagyon sok minden csak gyanús volt, de megjelöltem a kérdéses részt, később pedig kifejezetten örültem ennek, mert könnyebb volt rátalálnom az egyre biztosabban körvonalazódó elméletem igazolását alátámasztó bizonyítékra.

A regény első harmada nagyon furcsa, a történet kicsit darabos, de később értelmet nyer minden, és Lee felbukkanásával az események is sokkal érdekesebbé válnak. Persze ez volt az a pillanat, ami a pozitívuma mellett magában hordozta a negatívumot is, mert bizony innentől kezdve úgy nézett ki, hogy egy újabb szerelmi háromszöget bemutató történetre sikerült rábukkannom. De ekkor lettek különösen fontosak a korábbiakban megjelölt nyomok és sejtések, háborgó lelkem pedig hamar nyugalomra lelt - innentől kezdve már tényleg csak élveznem kellett a történetet. Meg egymás mellé helyezni a mozaik darabkákat, aztán hamarabb rájönni a titokra, mint ahogy az a regényben felfedésre kerülne.

Csak megerősíteni tudom azt, hogy ennek a történetnek sok oldala van, és minden fázisban egy másik arcát mutatja az olvasó felé, ezzel is összezavarva azt, aki a kezébe veszi a regényt. Viszont pontosan ezért ad más élményt, mint a korábbiakban olvasottak, pedig tulajdonképpen ugyanarról szól, mint sok másik történet: két ember egymásra találásáról, az igaz szerelemért vívott küzdelmeikről és a mindent meghatározó bizalomról.

Nem túl csavaros történet, krimiben és thrillerben olvastam már ennél sokkal összetettebbet és megdöbbentőbbet is, de kategóriáját tekintve mindenképpen az okosan és átgondoltan összerakott darabok közé tartozik. A szereplők karakterei meggyőzőek, alaposan kidolgozottak, a viselkedésük teljesen hihető, a humoruk pedig képes gördülékennyé tenni a nehezebben emészthető részeket. Mindezek mellett pedig a perzselően forró jelenetekről, az izgalmakról és az intrikákról sem kellett lemondanom. Jó volt! Ha valaki nem csak a romantikus érzelmeket keresi, hanem valami egyediséget is, akkor ez a regény megfelelő választásnak tűnik a könnyed, de mégis élvezetes kikapcsolódáshoz.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Laundry Detergent Coupons