Könyvek erdeje

Ha eltévedtél a könyvek rengetegében, akkor segítek benne eligazodni.

2015. október 30., péntek

Várólista - 2015. október

Közeledik az év végi nagy hajrá, amely kijelentés nem csak a mi - hétköznapi halandók - munkával töltött mindennapjaira érvényes, hanem a kiadók munkatársaikéra is - ennek eredményeként pedig egyre és másra szaporodnak a nyomdából frissen kikerült és a könyvesboltok polcain újonnan feltűnt kötetek. Ha nagyobb a kínálat, akkor válogatni is egyszerűbb és természetesen a merítés is sokkal nagyobbra sikerült. Ennek ékes példája ez a hónap, amikor is közel húsz olyan könyvet találtam a friss megjelenések között, amely így vagy úgy, de felkeltette a figyelmem. Nem állítom, hogy azonnal rohanok valamennyiért a boltba - néhányat már korábban előrendeltem és ezt már megtettem -, de az biztos, hogy a szemem rajta tartom mindegyiken - a többit pedig majd eldönti az idő és azok az értékelések, amelyeket majd olvasni fogok.

Az Agave Könyvek eléggé látványosan belehúzott a korábban beharangozott köteteik év végi megjelentetéseibe. Nagyon kedvelem a kiadóban azt, hogy gondosan tervez, a beharangozóik mindig időben érkeznek és a megjelenéseik napra pontosan akkor várhatók, amikorra ígérték őket - velük és a köteteikkel nyugodtan lehet tervezni. Mivel is jelentkeztek októberben? A kínálat bőséges:
  • Richard Morgan: Az acél emléke - egy különleges hangvételű dark fantasy, egy trilógia nyitó darabja;
  • Richard Morgan: Valós halál (Takeshi Kovacs 1.) - az egy ideje már nem kapható sorozatnyitó kötet újrakiadása, ezúttal új köntösben;
  • Ernest Cline: Armada - egy ifjúsági sci-fi a Ready Player One című regény írójától, aki ezúttal is a 80-as évek popkultúrája előtt tiszteleg, a kötet pedig ismét tele van videojátékos, zenés és filmes utalásokkal (UPDATE: Az Armada mégsem jelent meg. A kiadótól származó információ szerint az új megjelenési időpont: 2015. november 19.);
  • Nick Cutter: Mélység - a Marianna-árok mélyén játszódó idegborzoló horror;
  • Erica Johansen: Tear királynője (Tear királynője 1.) - egy hagyományos fantasy, amely az ifjúsági irodalom alapjaira épít, de elkerüli annak buktatóit. A kötet egy trilógia kezdő darabja;
  • Laurell K. Hamilton: Ragály (Anita Blake, vámpírvadász 22.) - Anita Blake újabb kalandja, ezúttal is egy ajándék novellával a kötetben.

GABO Kiadó kiadásaival már nem vagyok ennyire képben, mert egyes kötetek beharangozásra kerülnek, míg mások nem. Persze megvannak a forrásaim, hogy hol kell utánanéznem az infóknak és ezt meg is tettem. Íme a kutakodásom végeredménye:
  • Mary E. Pearson: Az árulás csókja (Fennmaradottak krónikái 1.) - A fülszöveg alapján el kellene, hogy kapjon a hidegrázás ettől a regénytől, mert annyira klisésnek ígérkezik, pedig egy állítólag egy jól megírt ifjúsági fantasy. No, majd idővel kiderül. 
  • Victoria Aveyard: Vörös királynő (Vörös királynő trilógia 1.) - YA történet a Vörösök és az Ezüstösök egymás mellett éléséről és egymással való harcáról. Hmm... hmm... ez is az a történet, amely a majd idővel kategóriába tartozik.
  • Jean Hanff Korelitz: Tudhattad volna - mostanában rá vagyok kattanva a thrillerekre, ennek a kötetnek a fülszövege pedig különösen felkeltette az érdeklődésem.

Maxim Könyvkiadó megjelenései már jó ideje porondon vannak, néha talán túl sokszor is kerülnek a szemem elé, viszont nehéz eldönteni azt, hogy mikor is jelenik meg ténylegesen az adott kötet. Azt pedig még nehezebb, hogy mikor kerül a könyvesboltokba - főként, hogy melyikbe - a nyomdából végre kikerült kötet. Végül az alábbi megjelenéseket szemezgettem össze:
  • Robin LaFevers: Halandó szív (A Halál szépséges szolgálóleányai 3.) - a befejező kötet, amelyet már nagyon vártam, mert az előző részeket is kifejezetten kedveltem.
  • Elizabeth Richards: Szárnyak (Sötétség városa 3.) - szintén egy trilógia befejező kötet, a sorozatnak ugyan még csak az első részét olvastam, de nagyon vártam a befejező rész megjelenését.

A többi kiadó nem volt ennyire szorgos - legalábbis az engem érdeklő kötetek megjelentetése tekintetében, de azért szégyenkezniük sem kell - válogatni így van bőven miből és legalább a pénztárcánk sem fogy teljesen vékonykára. Nézzük, hogy mire csillant fel a szemem:
  • Delta Vision
    • Brandon Sanderson: Tűzlény (Leszámolók 2.) - az első rész még olvasásra vár, de mivel Sanderson a szerző, ezért kétség sem merülhet fel azzal kapcsolatban, hogy ez a könyv nekem kell és olvasni is fogom.
  • Libri Könyvkiadó
    • Anne Rice: Lestat herceg (Vámpírkrónikák 11.) - az írónő hosszú idő után tért vissza a vámpíros történetekhez, majd kiderül, hogy ezt jól tette-e, de nagyon remélem, hogy igen. A kiadás kemény borítós és magasságban passzol a sorozat korábbi köteteihez - bár a borító stílusa teljesen más.
  • Metropolis Media
    • Valerio Evangelisti: Égj, Inkvizítor! (Eymerich-ciklus 3.) - ugyan még az első kötet olvasása is csak tervben van, de folyamatosan figyelem a sorozatot, és az értékelések alapján úgy tűnik, hogy alakul a történet.
    • Christian Charriére: Iscambe erdeje - nem vagyok biztos benne, hogy nem haladt túl az idő ezen a történeten, de majd ez is kiderül idővel.
  • Athenaeum Kiadó
    • S. J. Watson: A másik én - a szerző másik könyvét kedveltem, és állítólag ez is jó, majd egyszer sorra fog kerülni és akkor biztos kinyilvánítom majd a véleményem.
  • Európa Könyvkiadó
    • Carlos Ruiz Zafón: A szél árnyéka-Tűzrózsa - Zafón híres regényének újra kiadása, kiegészítve a szerző egy másik történetével. Gondolom, hogy szükség volt valami mézes madzagra, hogy ezzel a borítóval is fogyjon a kötet, amivel én még mindig nem tudtam megbarátkozni.
  • Scolar Kiadó
    • Rainbow Rowell: Fangirl - mert az Eleanor és Park című regényt is nagyon kedveltem.
  • Kossuth Kiadó
    • Jennifer Ashley: Mackenzie férfias játékai (Mackenzie fivérek 6.)  - mivel tetszett az első rész, ezért bizalmat szavaztam a hatodik kötetnek is.
  • Erawan Kiadó
    • Liliana Hart: Go-go girl és a halott örökös (Addison Holmes 3.) - ugyan csak nem olyan rég olvastam az első részt, a második pedig még várat magára, de attól még figyelemmel követem a sorozat részeit.
  • XXI. Század Kiadó
    • Mary Higgins Clark: Csak a dallam él tovább - annak idején nagyon sok regényt olvastam a szerzőtől, aki egy időre eltűnt a hazai könyvkiadás piacáról és nagyon örülök neki, hogy újra visszatért.

Hölgyeim és Uraim, lehet válogatni! Azt hiszem, hogy a frissen megjelent kötetek között mindenki megtalálja azt, ami a leginkább megfelel az ízlésének. A jövő hónap pedig még sok meglepetést tartogat a könyvrajongók számára.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Laundry Detergent Coupons