Könyvek erdeje

Ha eltévedtél a könyvek rengetegében, akkor segítek benne eligazodni.

2014. november 5., szerda

Polcra került - 2014. október

Valamiért úgy gondoltam, hogy ebben a hónapban visszafogtam magam, de aztán kiderült, hogy mégsem. Legalábbis az alábbi lista ezt mutatja - amelynek a hosszúságán egyébként magam is meglepődtem. Ha másra nem is, de erre kifejezetten jók ezek az összesítő bejegyzések: szembesítenek a saját memóriámban kialakult hézagokkal és a gyengeségemmel, amely a könyvek iránti vonzalmamat jelenti.
Hol van a "probléma" forrása? Mindenképpen ott keresendők az alapvető magyarázatok, hogy még a múlt hónapban - vagy még korábban - előrendeltem könyveket, amelyek hipp-hopp, egyszer csak itt teremtek és észrevétlenül gyarapították a beszerzéseim listáját. Szóval így jártam. :)
Igyekeztem valamiféle csoportosítás szerint rendezni a havi zsákmányt, de felhívom a figyelmet arra, hogy a rendszerezésben nem biztos, hogy mindenki meglátja a rendszert - én viszont látom és eszerint tálalom az információkat.

Kezdetben volt a sci-fi... Azaz ez volt az a rendelés, amelynek az előző hónapról átcsúszott a kiszállítása. Mosolyogtam is magamban, amikor a kezembe fogtam a drágáimat, mert mostanában nem igazán sok sci-fi könyvet olvasok, sorban állnak a polcomon és várakoznak a sorukra, de azért sikerült rögtön hármat is beszereznem az új megjelenésekből.
John Scalzi regényeit imádom és miután a Vének háborúja sorozat külföldi megjelenéseit sikeresen beértük, így érdeklődve fordultam a szerző újabb kötete, a Bezárt elmék felé. Jeff VanderMeer Déli-végek trilógiájának előző köteteit recenziós példányokként olvastam, de időhiány miatt e befejező részt már nem mertem bevállalni, ugyanakkor annyira felkeltették a kíváncsiságom (feldühítettek?) a korábbiakban olvasottak, hogy a Fantomfény című kötet tartalmát mindenképpen meg kell ismernem. Andy Weir A marsi című regényéről csak felmagasztaló értékeléseket olvastam és hát... nem tudtam neki ellenállni. Még nem olvastam, de úgy érzem, hogy jól döntöttem, amikor a vásárlás mellett tettem le a voksom.

Amikor a Fumax Kiadó bejelentette, hogy Mark Lawrence új trilógiájának kezdő kötetét dedikálással is meg lehet vásárolni, akkor szinte azonnal - Szirmocska barátnőm közreműködésével - elő is rendeltem a Bolondok hercege című regényt. Nos, ez a rendelés is ebben a hónapban futott be. A könyv egyébként nagyon igényes, a dedikálás kivitelezése úgyszintén példaértékű - bevallom, szinte bizsereg az ujjam, hogy írjak egy összehasonlító bejegyzést a számozott példányok és a dedikálások minőségéről.
Még egy dedikált példányt tudhattam ebben a hónapban a magaménak, méghozzá Benyák Zoltánnak köszönhetően, aki volt olyan kedves és elküldte a részemre a Csavargók dala egyik példányát. A regénybe éppen csak belekezdtem, a véleményemre még várni kell valamennyit, de az biztos, hogy írok majd róla.

A könnyed olvasmányok mostanában egyre többet kopogtatnak az ajtómon és én be is engedem őket, mert különböző okok miatt van is rájuk igényem, egyszerűen jól esik olvasni őket - bár a kapott élménnyel nem mindig vagyok elégedett. Emma Chase általam olvasott első regénye, a Behálózva engem is behálózott és alig bírtam kivárni a folytatás, a Fejvesztve megjelenését, na és a kiszállítását. Ezek után nem okozok nagy meglepetést azzal a kijelentésemmel, hogy már el is olvastam az aprócska regényt és a véleményem is lekopácsoltam róla.
Samantha Young Dublin Street című könyvét egy molyocskától vettem, csak úgy, első felindulásból. Az olvasáson túl vagyok, de még nem fejtettem ki bővebben a regénnyel kapcsolatos érzéseim - majd még eldöntöm, hogy akarom-e, mert nem igazán érzem különlegesnek a történetet. Sarah McLean A csábítás kilenc szabálya az előző kötettel együtt érkezett hozzám, de még nem mélyedtem bele. Ami késik... 
Rainbow Rowell Eleanor és Park című regényéről annyi, de annyi jót olvastam róla, hogy fel is került rögtön a kívánságlistámra, majd egy akció miatt a kosaramba és - micsoda csoda - már az olvasáson is túl vagyok. A történet és a kivitelezés is egyedi, végre valami más, mint amit eddig megszoktam. Lesz majd róla véleményem, csak még némi időre van szükségem hozzá.

Az ekultura.hu oldalon továbbra is ott sorakoznak - ha nem is a tavalyi évben megszokott gyakorisággal, hanem valamivel ritkábban - a könyvekről írt értékeléseim. Ebben a hónapban is érkeztek hozzám könyvek, amelyekről később majd az ekultura.hu oldalán, illetve azt követően itt, a blogom is olvashattok. 
Robin LaFevers első története, a Gyilkos kegyelem nagyon tetszett, ezért nem volt kérdés, hogy folytatom a sorozatot. A Sötét diadal megérkezett hozzám, már olvastam, a véleményformálás folyamatban van. Jennifer L. Armentrout Luxen sorozatának kötetei hullámzó érzéseket váltottak ki bennem: az egyik nagyon tetszett, a másik kevésbé. A harmadik kötet, az Opál nagyon érdekel, hamarosan olvasni is fogom. Kathy Reichs már a felnőtteknek szóló könyveivel is belépett a kedvenc íróim közé, de nagyon tetszett az is, ahogy a fiataloknak szóló történetét tálalta. A Kincsvadászok a Virals sorozat második része és már nagyon várom, hogy elmélyedjek a kalandban, a nyomozásban. Befejezéséhez érkezett Ann Aguirre Razorland-trilógiája, a Horda eseményeivel kerekké válik majd a történet, amelyre szintén kíváncsi vagyok. Jaj, azt sem tudom, hogy melyik kötetet olvassam először. De ezen nem is nekem kell gondolkoznom, majd eldönti a főszerkesztőm. :)

Ha jól számolom, akkor ez tizenhárom kötet. Hmm... mondom én, hogy nem számítottam ennyire. Biztos vagyok benne, hogy a könyvek vonzzák a többi könyvet és ezek csak úgy besurrantak az ajtón és felugrottak a polcra. Ugye szerintetek is ez történt? :D

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Laundry Detergent Coupons