Könyvek erdeje

Ha eltévedtél a könyvek rengetegében, akkor segítek benne eligazodni.

2014. március 2., vasárnap

Várólista - 2014. február

Az év eleji dermedt állapot után, februárban kezdtek kicsit felengedni a kiadók és - a későbbi várható kiadványokról csepegtetett hírek és információk mellett - már tényleges megjelenésekre is számíthattunk. Ez még mindig nem a dömping időszaka, de már lényegesen nagyobb a választék, mint az előző hónapban.
Mint eddig is minden alkalommal, most is az engem érdeklő megjelenések közül csemegéztem. Íme a februárban biztosan megjelent és a boltok polcain fellelhető kiadványok szívemnek kedves listája.

Robin Hobb egy elképesztően jó fantasy író, szerettem a Látnok-ciklus sorozatát és még annál is jobban szeretem az Élőhajók-ciklus történetét. Sokan előítéletekkel viseltetnek a női fantasy írók regényeivel szemben, pedig Hobb egyáltalán nem az a szerző, aki rászolgált erre. Ő az, akinek a könyveiben nincs csöpögős romantika és bizony a szereplőit sem kíméli, egy igazi női Martin. Ha valaki még nem olvasott tőle, akkor nagyon ajánlom, hogy megismerkedjen a műveivel. Részemről alig vártam, hogy megjelenjen a trilógia befejező történetének első kötete és kövesse azt a másik, A végzet hajója olyan könyv, amelynek biztosan a polcomon lesz a helye. Már gyűjtöm a Delta Vision Könyvroham rendelés tételeit. :)
John Spunk Az Árny csábítása című könyve szintén felkerült a várólistámra, mert az első kötetben láttam annyi fantáziát, amely érdemessé teszi a történetet arra, hogy a folytatással is megismerkedjem.

Richelle Mead Vámpírakadémia című könyve az azonos címet viselő YA sorozat kezdő darabja. A regény megjelenése nem éppen újdonság, hiszen már a teljes sorozat a polcomon sorakozik és olvastam is, de jön a mozifilm, ezért újra a boltok polcaira került a kiadvány. Ezúttal filmes borítóval. Nagyon remélem, hogy a film hatására sokkal többen felfedezik majd ezt a sorozatot, amelynek az eső két kötete ugyan nem a legszínvonalasabb, de a többi elképesztően jó.

Jeff VanderMeer Expedíció című könyve, a Déli végek-trilógia első kötete a külföldi megjelenéssel azonos napon került a magyar olvasók kezébe. Nem egy egyszerű és könnyed olvasmány, de annyi gondolatot és érzést képes ébreszteni az olvasójában, hogy az már önmagában is kimagasló teljesítmény. Olvastam, véleményt nyilvánítottam és várom a folytatásokat, amelyekre nagy szükség van, mert ez a kötet csak egy apró darabját mutatja meg a teljes egésznek.

A fantasy és a sci-fi kiadványokban történő keresgélések után nem hagyhatom ajánló nélkül a romantikus, illetve pararomantikus műfajt kedvelő olvasókat sem. J. A. Redmerski regénye, A soha határa erősen megosztotta az olvasókat, mert egyeseknek semmi újdonságot nem adott a történet, míg másokat elvarázsolt a két fiatal utazása és a köztük kialakuló kapcsolat. Én ez utóbbi csoportba sorolom magam. Az örökké határa egy újabb utazás története, amelyet örömmel olvasta és értékeltem még a megjelenés előtt. A könyv azóta már kapható és ha valaki szerette az előzménykötetet, akkor ne hagyja ki az új élményeket sem.
Darynda Jones Második sírhantja a Charley Davidson sorozat második kötete, amely kifejezetten érdekel, hiszen a Reyes által megformált karakter annyira titokzatos és érdekes a számomra, hogy nem hagyhatom ki a következő kalandot, a következő nyomozást sem. Egyedül az írónő kicsit túlzó humorától tartok, de ez nem fog eltántorítani az olvasástól.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Laundry Detergent Coupons