Könyvek erdeje

Ha eltévedtél a könyvek rengetegében, akkor segítek benne eligazodni.

2014. január 8., szerda

A blog második szülinapja

Két évvel (na jó, meg egy nappal) ezelőtt indult útjára a Könyvek erdeje egy egyszerű, de annál bizakodóbb bejegyzéssel, majd együtt örvendezhettem veletek, amikor a blog az egy éves szülinapját ünnepelte. Akkor összefoglaltam, hogy mit adott nekem az az év, mennyi jóságot jelentett az életemben, hogy belekezdtem a blog vezetésébe. Remélem nem sértődtök meg, ha ismét összefoglalom az elmúlt egy év számomra legfontosabb eseményeit és mivel ez az éves összegzés olyan közel esik az évkezdéshez, ezért pár adat erejéig azt is bele fogom keverni a poszt szövegébe.

Mondanám, hogy az első szülinap megünneplését követően immár rutinos bloggerként folytattam a tevékenységem, de ez lenne az év legnagyobb lódítása. Tényleg sokat tanultam és fejlődtem, azonban a határ a csillagos ég, szóval nincs lustálkodás, keresem és van amikor maguktól is megtalálnak az újabb és újabb kihívások. :)

Igyekeztem folytatni a korábban már elindított blogrovatokat és mindig új tartalommal jelentkezni. A Várólista és a Polcra került rovatok havi rendszerességgel jelentkeznek, az egyéb rovatok alkalomszerűen frissülnek.
2013-ban Trux Béla és László Zoltán válaszolt az általam feltett kérdésekre.

Január végén egy üzenet - és benne egy olyan kérdés - fogadott a moly oldalán, amely kihatással volt az év további részére és amelynek következményeként februárban csatlakoztam az ekultura.hu oldal csapatához, az ajánlóim ettől az időponttól kezdve jelennek meg viszonylagos rendszerességgel az oldalon (2013-ban ez 35 könyvről írt ajánlót jelentett, valamint voltak egyéb megjelenéseim is).
Külön büszkeségként éltem meg ezt, hiszen ez volt az az oldal, ahol először néztem utána egyes könyvek értékeléseinek és amelynek rengeteg jó sorozatot és még több könyvélményt köszönhetek. Az, hogy magam is azok közé tartozom, akik ajánlói megjelennek és sokak számára elérhetővé válnak ezen a fórumon keresztül, hatalmas boldogsággal és kellő mértékű büszkeséggel tölt el.

Áprilisban könyvfesztiválon voltam, júniusban a könyvhéten vettem részt. Mindkettő fergeteges élmény volt. A könyvfesztiválon Hannu Rajaniemi dedikálta nekem a Kvantumtolvaj és a Fraktál herceg című könyveket és még fénykép is készült rólunk. :) Ekkor találkoztam első alkalommal a szerkesztőmmel (Galgóczi Móni), aki az ekultura.hu oldalra felkerült cikkeimet felügyeli, valamint összefutottam az oldal főszerkesztőjével (Galgóczi Tamás) és egy ifjú titánnal (Szabó Dominik), akinek azt köszönhetem, hogy bekerültem ebbe a csapatba. Találkozót beszéltünk meg az ismerősök csapatával és egy nagyon jól sikerült napot tudhattunk magunk mögött. Emlékezetes volt, hogy az egész nap a hátizsákomban cipelt könyvet miatt több napig izomlázam volt. De higgyetek nekem, nagyon megérte. :)
A könyvhétre már gurulós bőrönddel mentem, amely hamar megtelt a könyvheti kiadványokkal. Nagy élmény volt, amikor szó szerint kifosztottuk a Delta Vision standját, amikor régi ismerősökkel (Kleinheicz Csilla, Sánta Kira, Velkei Zoltán, László Zoltán) és újabb írókkal (Benyák Zoltán), szerkesztőkkel  (Tamási Izabella) ismerkedhettem meg és persze rengeteg könyvemet dedikáltathattam.

Júliusban hatalmas lépésre szántam el magam és elindítottam a blog facebook oldalát, ahol többé-kevésbé rendszeresen végzem az állapotfrissítéseket és teszem közzé a bejegyzéseim értesítéseit.
Augusztusban ismét sikerült találkoznom Gaura Ágival és jót beszélgettünk, egy kellemes délutánt töltöttünk el egymás, és még két molyocska társaságában.

Novemberben részt vettem az ekultura.hu oldal 10 éves szülinapján, december közepén pedig a karácsonyi vásárt látogattam meg.


Nyereményjátékokat hirdettem, többször is. Négy alkalommal kínáltam könyvjelzőket (többet dedikálva) és ki is sorsoltam őket, valamint három alkalommal írtam ki olyan játékot, amelyben könyveket lehetett nyerni. Ezek általában a blog jelentős eseményeihez vagy pedig egyéb ígéreteimhez kapcsolódtak, de a lényeg, hogy jót játszottunk, a nyertesek pedig boldogan ölelték magukhoz a tulajdonaikat.

Az élmények után következzenek az évet jellemző száraz adatok

Először az olvasások összesítése:
- 154 könyvet helyeztem el az idén könyvespolcom egyre fogyatkozó helyein;
- 130 könyvet sikerült elolvasnom (10,8 könyv/hónap, átlagosan 368 oldal terjedelemmel);
- Összesen 47 905 elolvasott oldal, ami havi szinten 3992 oldalt, napi szinten 131,2 oldalt jelentett átlagban;
- Továbbra is az eddig kedvelt kiadóim könyveit (Agave Könyvek, Delta Vision, Könyvmolyképző, Egmont, Ulpius-ház) bújtam a legtöbbet, de nyitottam más kiadók (Athenaeum, Cor Leonis, ÉTK Kiadó, Fumax, GABO, Geopen, Maxim) felé is - leginkább azért, mert ők nyitottak az engem érdeklő műfajok felé.

Majd a blog nevezetes számadatai: (zárójelben az előző évi adatok)
- A látogatások száma 2014. január 07-én: 122.100 oldalmegnyitás (egy évvel ezelőtt mindez "még csak" 30.488-as érték volt)
- Ugyan nem a Halloween miatt, de nevezetes nap volt október 31-e, amikor is a blog látogatottsága átlépte a bűvös 100.000 értéket.
- Nagy örömömre a látogatásszám szinte folyamatosan emelkedik, több csúcsdöntés után a legnagyobb látogatottságra decemberben tett szert a blog, amikor is 9870 alkalommal tiszteltek meg az olvasók az érdeklődésükkel.
- A legnagyobb napi látogatottságot 2014. január első napján értem el, 469-es értékkel.
- A közzétett bejegyzéseim száma 447 db, amelyből az utóbbi egy évben 193 db került ki az oldalra.
- Az oldalon olvasható könyvértékelések száma 235 db, amelyből 110 db került ki az utóbbi egy évben.
- A rendszeres olvasóim száma az egy évvel ezelőtti 32 főről 68 főre növekedett és ebben nincsenek benne a bloglovinon, valamint a facebook-on keresztül követők. 

Ami kicsit elkeserít, hogy a keresőszavak között sokszor találkozom össze a könyvek letöltésére vagy online olvasására vonatkozó keresésekkel. Olyan pikáns és röhögni való keresőszavak, mint a többi bloggernél, nálam továbbra sem igazán fordultak elő.

Mit is mondhatnék még? Mozgalmas év áll mögöttem, rengeteg újdonság ért és sok tapasztalatot szereztem. Továbbra is csak azt tudom mondani, hogy örülök, hogy belevágtam a blog vezetésébe. Sok időt eltöltöttem az oldal bejegyzéseivel, voltak hullámhegyeim és hullámvölgyeim, de még itt vagyok, pötyögök és maradni is szeretnék.

KÖSZÖNÖM, HOGY OLVASSÁTOK AZ ÍRÁSAIMAT, HOGY TOVÁBBRA IS KÍVÁNCSIAK VAGYTOK RÁM ÉS ADTOK A VÉLEMÉNYEMRE! 

13 megjegyzés:

Lobo írta...

Boldog blogszületésnapot s gratuláció hegyek :)

Anna írta...

Boldog blogszülinapot tőlem is, és csak így tovább sokáig. :)

Gabye írta...

Itt is figyelek és gratulálok!! :-)

Nita írta...

Boldog blogszülinapot! :)

Kemiviki írta...

Boldog blogszületésnapot!:) És még jó sokat kívánok!:)

Shanara írta...

Nagyon köszönöm! Tényleg úgy érzem, hogy hegyekben állnak a gratulációk és ez annyira nagyon jó érzés. Köszönöm, hogy velem ünnepelsz! :D

Shanara írta...

Köszönöm! Voltak ugyan hullámvölgyeim, de az ilyen napok, mint ez a mai és az, hogy ennyire örültök ennek az eseménynek megmelengeti a szívemet! :)

Shanara írta...

Vigyázó és figyelő szemeid mindenütt ott vannak és ez nekem nagyon jó így. :) Köszönöm!

Shanara írta...

Köszönöm Neked is! A Te könyvekkel teli galaxisod is ragyog már egy ideje, ezért tudom, hogy tudod mit jelent egy-egy újabb év, amit egy blog megünnepelhet. :)

Shanara írta...

Köszönöm a sok-sok jót és kedvességet, amit mindig tapasztalok a hozzászólásaidban. :) Remélem, hogy sikerül a továbbiakban is sok és színvonalas értékelést produkálnom. Persze ehhez sok jó könyv kell és abból bőven sorakozik a polcomon. Szóval reméljük a legjobbakat! :)

Nita írta...

Hát igen, márciusban lesz a Könyvgalaxis hat éves már, szinte hihetetlen. :)

Szilvamag írta...

Csatlakozom én is az előttem szólókhoz és boldog blogszülinapot! :)

Shanara írta...

Köszönöm Neked is! :.) Nagyon jól esik, hogy ennyien figyeltek rám. :*

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Laundry Detergent Coupons