Könyvek erdeje

Ha eltévedtél a könyvek rengetegében, akkor segítek benne eligazodni.

2013. december 27., péntek

Várólista - 2013. december

A lista összeállításával ismét kivártam a hónap végét, mert az utolsó pillanatban megjelent kötetekre továbbra is számítani lehetett, illetve mert engem is elsodortak a karácsony előtti események és csak az ünnepekben tudtam összesíteni a megjelenéseket és válogatni belőlük. Szerintem megérte várni.



Az előző hónapokban sokat morogtam azért, amit a Könyvmolyképző Kiadó tett az olvasókkal. A beharangozások, a mézesmadzagok, majd a folyamatos csúszások nem csak az én idegeimet cibálták meg, hanem még rengeteg könyvszerető emberét. Üzleti szempontból biztos, hogy eredményes volt az, amit tettek, de nem kifejezetten olvasóbarát.
Mindenesetre rengeteg mennyiségű könyvet jelentettek meg két hét alatt és az adventi naptárjuk is tartalmazott kedvezményeket, meglepetéseket (még akkor is, ha a lelkem mélyén valamivel nagyobb durranásra számítottam, mint amit kaptam) és sok könyvmolynak (köztük nekem is) került a kiadó könyveiből jó pár darab a fa alá.

De nézzük a megjelenéseket a részletekben való elmerülés nélkül, mert úgy gondolom, hogy a képek magukért beszélnek. Folytatódtak a korábbiakban megkezdett sorozatok (Hollófiúk, Luxen, Calderon, A Vasdruida krónikái) és jelentek meg sorozatkezdő kötetek is (Nevermore - Soha már, Angelfall - Angyalok bukása, Scar, Touch - Érintés, White Cat - A fehér macska). Sokat szidtam a kiadót, de annak, hogy rövidebb, a sorozatba illeszkedő könyveket, szinte csak novella hosszúságú írásokat is megjelentet, csak örülni tudok. A decemberi megjelenésekben ezekből a kötetekből is találunk párat.

Az Ulpius-ház Kiadó már nem ígérget, hanem a megjelenéseket tekintve, mint a villám, úgy csap le a derült égből az olvasóira. Ugyan már az év elején megígérték, de azóta is nagy volt a hallgatás körülötte, így teljesen meglepetésként ért az új Cat&Bones kötet megjelenése, valamint a Cole-Showalter kiadvány boltokba kerülése. A harmadik könyv, Katona André írása ugyan nem új darab, de most új külsőt kapott és a legújabb olvasói trendeket figyelembe véve talán időszerűbb is a történet, mint pár évvel ezelőtt. Bevallom, hogy utánaolvasva az értékeléseknek, eléggé pozitív véleményekkel találkoztam össze ahhoz, hogy felkeltse a kíváncsiságom a könyv, ennek köszönhető, hogy felkerült erre a listára.


Karácsonyra minden kiadó kihozott valami újdonságot, aminek esélye van a fa alá kerülni. Számomra ezek közé tartozik a Vaják sorozat legújabb kötete, A megvetés ideje, a Vegyészkert-trilógia régóta ígérgetett első része, a Hervadás, valamint két további sorozatkezdő regény: az Alexandra kiadótól a Végtelen ég alatt és a Maxim Kiadótól az Angyali gonosz.

A választék tehát kifejezetten bőséges. Bőven van miből válogatni és célszerű nagyra nyitni a pénztárcákat. Ami kimaradt, azt pedig be lehet pótolni a januári pangás időszakában. :) 

Mi az, ami ezek közül az én fám alá került? Ígérem, hogy hamarosan beszámolok róla. ;)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Laundry Detergent Coupons