Könyvek erdeje

Ha eltévedtél a könyvek rengetegében, akkor segítek benne eligazodni.

2013. december 31., kedd

Csökkentsd a várólistádat 2013 - Az eredmény

Az előző évi sikeres teljesítést követően 2013-ban is nagy lelkesedéssel vágtam bele a várólista csökkentésbe. Nagy elhatározásomat és az olvasásra tervezett könyveimet közzé is tettem, majd ezt követően nagy lelkesen bele is vágtam a kihívás megvalósításába.

A lendületes kezdés hatása vitathatatlan, hiszen ennek köszönhetően sikerült a teljesítés, illetve a túlteljesítés, mert az alaplista minden könyvét abszolváltam és az alternatív listáról is sikerült elolvasnom pár kötetet. :) Nézzük a részleteket és a tapasztalataim tömör összefoglalóját.

Anne Rice A múmia című könyve számomra az év meglepetése volt abból a szempontból, hogy mintha nem is Rice kötetet olvastam volna és mégis. :) 
Brandon Hackett Isten gépei című könyve egyszerre volt érdekes, különleges, ötletes és nagyon sci-fi.
Zombikról eddig nem sokat olvastam, de erre az évre két kötetet is tervbe vettem és sikerrel is jártam az olvasásukkal. Carrie Ryan Kezek és fogak erdeje című könyve inkább a romantikával átszőtt posztapokaliptikus műfajba sorolható és a folytatásának megjelenésére sem kell számítani,  Max Brooks Zombiháború című könyve viszont határozottan realista elbeszélés, amelynek olvasása közben nem árt némi szünetet tartani, ugyanis hajlamos rá, hogy megfeküdje az ember gyomrát. 
Dennis Lehane az egyik kedvenc krimiszerzőm. A Hideg nyomon történetét már ismertem az azonos című filmből, de a könyv ennek ellenére fantasztikus élményt nyújtott. Sajnálom, hogy 2013-ban sem jelent meg a szerzőtől újabb regény magyarul. 
Az alaplista könyvei
egy kupacban.
magassága: 32,5 cm;
súlya: 4,8 kg;
összes oldalszám: 4818 oldal.
A tűz és jég dala ciklus könyveit beosztva és mértékkel fogyasztom, egyrészt mert G.R.R. Martin nem kapkodja el az írásukat, másrészt, mert ez a sorozat is hajlamos megfeküdni a gyomromat. A Varjak lakomáját ugyan elolvastam, de a folytatáshoz azóta is gyűjtöm az erőmet. Elkeserített a remény hiánya, ami ebből a sorozatból árad, depis lettem tőle, de nagyon. Ennek ellenére szeretem és olvasni is fogom, csak még adok egy kis időt magamnak.
Gregory Maguire A boszorkány című könyve tetszett is meg nem is. Nem lett a szívem csücske, de érdekességnek jó volt. 
Harlan Coben Senkinek egy szót se című regénye különös helyet töltött be ebben az évben az olvasásaim között, mert ennek a kötetnek az értékelése volt az egyik próbacikkem az ekultura.hu oldalon. Szerencsét hozott, nem vitás. :) A könyv jó és azóta az évben már még két újabb regényt is olvastam a szerzőtől. 
Kleinheincz Csilla Város két fül között című írása annak ellenére is élvezetes és érdekes, hogy első regényről van szó. Továbbra is várom azonban az Ólomerdő folytatását. :)
László Zoltán könyvei közül 2013-ban a Nagate világában játszódó, Nulla pont című regény került sorra. Amennyire fantasy műfajú volt a Nagate, annyira sci-fi volt a folytatása. Érdekes volt, még ha az elején egy kicsit nehezen is álltak össze az információk és még akkor is, ha a vége már nem tetszett annyira, mint az eleje.
Nalini Singh sorozatait kedvelem, az évet az Angyali szárnyalás című novellaválogatással kezdtem, majd újraolvastam az Angyali vadász sorozatot és nem olyan rég a másik sorozatából is gyors egymásutánban lenyomtam három kötetet. Nem tudom, hogy a novelláskötethez miért kellett noszogatás, de nagyon megérte, hogy felkerült a listára.
Tim Powers egy másik könyve egyszer már kifogott rajtam, de az Ismeretlen vizeken egész jól csúszott és kifejezetten tetszett, bár az azonos című filmnek tényleg csak az alapötletét adta, mert egyébként java részben nem sok közük van egymáshoz.


Az alternatív lista könyveit nem elemzem ki ilyen részletességgel, de azért csak teszek róluk pár mondatban említést.

Amit sikerült túlteljesítésként elolvasnom:
Alan Glynn: Csúcshatás
Singh - Andrews - Shinn - Brook: A sötétség angyalai
Kresley Cole: A démonkirály csókja
- Scott Lynch: Locke Lamora hazugságai
Amit féltávnál feladtam:
- Neil Gaiman - Al Sarrantonio: 27 képtelen történet (Túl sok jó könyv vár rám olvasásra, ezért nem kínoztam tovább magam az inkább csapnivaló, mint jó fajta történetekkel.)

A többi kötet az idén kimaradt, de igyekszem majd, hogy ne porosodjanak sokáig olvasatlanul a polcon, mert attól, hogy az idén nem kerültek sorra, a könyvek még nagyon jók. Vagy legalábbis remélem. :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Laundry Detergent Coupons