Könyvek erdeje

Ha eltévedtél a könyvek rengetegében, akkor segítek benne eligazodni.

2012. július 16., hétfő

Karen Rose: Számolj tízig (Romantic Suspense 6.)

Kezdeném a könyv megjelenésének hazai kálváriájával. A kiadója - egy szerintem nagyon rossz húzással - úgy döntött, hogy a régóta ígérgetett, az olvasók által nagyon várt és megjelentetésének időpontjában mindig tologatott könyvet 2011. karácsonya előtt a piacra dobja, de úgy, hogy csak és kizárólag egy áruházlánc (nevezzük nevén: Tesco) polcain lesz kapható a könyv. Az olvasók részéről mélységes felháborodást váltott ki ez a hír, de az szerződés megköttetett és az üzlet létrejött. A könyv felbukkant az áruházlánc polcain.
Aki tudott, az lecsapott a kiadványra és örömmel vitte haza.
Sajnos nem mindenki volt ilyen szerencsés. Köztük én sem mondhattam magam annak. Ha Tesco közelében jártam, akkor mindig csak emiatt a könyv miatt néztem végig a könyves részleget és közben dühöngtem, hogy miért csinál ilyet egy kiadó. A másik bicskanyitogató dolog, hogy a kiadó megígérte a könyv hivatalos megjelenését is, ami azóta sem történt még meg, sőt folyamatosan tologatja az időpontot. Már megint. A legutolsó módosítás szerint ez 2012. október. Szörnyű. :(
Jogosan merül fel a kérdés, hogy hogyan is írhatom akkor ezt a posztot? Úgy, hogy június 13-a, ami pénteki napra esett nagy-nagy szerencsét hozott nekem. Sikerült megvennem (elég kalandos körülmények között, de ezt most nem részletezném) a könyvet. Az állapota nem teljesen tökéletes: a borítója sarka meggyűrődött, a gerince megsérült, vannak rajta poros ujjlenyomatok, de nem érdekel. A könyv végre az enyém és végre olvashatom. Aminek természetesen soron kívül neki is álltam és igazából le sem tudtam tenni. Olyan történt velem amelyet nem sok könyvvel teszek meg (általában túl fáradt vagyok, most szerencsére nem így volt), mert már világosodott az ég alja, amikor befejeztem, de egyszerűen nem bírtam letenni. Nem bántam meg.
Miről szól? A könyv fülszövege kivételesen nagyon jó. Mindent elmond és érdekes. Most azonban a saját szavaimmal foglalnám össze a lényeget. Két fiú, aki állami gondozásba kerül és a kegyetlen történések meghatározzák az egész további életüket. Reed Solliday, egy tűzoltósági szakértő, akit egy kegyetlen tűzhöz riasztanak. A ház romjai között azonban egy áldozatot is találnak, akiről a boncolás során kiderül, hogy meggyilkolták. A vizsgálatba a gyilkosságiak bevonására is szükség van. Mia Mitchell gyilkossági nyomozó, akit meglőttek, aki most jött vissza betegállományból és akinek társa a kórházban fekszik. Az első munkanapján kirendelik Solliday főhadnagy mellé társnak, hogy együtt keressék meg a gyújtogató gyilkost.
Karen Rose könyveiben azt szeretem, hogy egy izgalmas krimit és egy jó romantikus sztorit olvashatok egyszerre. Amolyan 2 in 1, amely nagyon jól kikapcsol. Izgalom és érzelem. Jó párosítás. Az írónő eddig megjelent könyveit elolvasva nem meglepő az a megállapításom, hogy a krimi és a romantika aránya könyvenként változik. Ebből a szempontból ez a kötet inkább krimi. De még milyen krimi. Fantasztikus.
Nagyon tetszettek a nézőpont váltások a történetben. Halljuk, olvassuk a gyilkos és a két nyomozó, de olykor még az áldozatok gondolatait is. Az írónő már az elején sejteti, hogy a gyilkos hol lehet, de olyan mesterien elrejti abban a csoportban, hogy csak találgathatunk melyikük is az, akit mi keresünk. Nem sokkal korábban jöttem csak rá a személyére, mint a nyomozók. Külön érdekes kérdés a motiváció, amely a gyilkost hajtja. Nem mondom, hogy nem sajnálom azért, ami történt vele, de nem tudom megérteni a cselekedetei motivációját. Persze van egy határ, ahol már nincs is mit érteni.
Mia és Reed karaktere nekem nagyon szimpatikus volt. Két egymástól nagyon különböző, mégis hasonlóan sérült, a munkájának élő ember kapcsolata és egy véres, kegyetlen gyilkosságsorozat nyomozása bontakozik ki a lapokon. Mia és Reed kapcsolatában az tetszett, hogy nem az a meglátni és megszeretni, rögtön egymás nyakába zuhanni és holtomiglan-holtodiglan kapcsolatot láthattunk, hanem olyan igazán kialakulót, egymáshoz és az adott élethelyzetekhez igazodót. Számomra teljesen hihető és érdekes volt. Mindezek mellett a krimiszál, a nyomozás nagyon erős volt, nagyon kegyetlen és nagyon jól leírt, részletezett. A történet hosszú, de egy percet sem unatkoztam az olvasás közben. Pörögnek az események és csak úgy röpködnek az információk. Fantasztikus élmény olvasni ezt a könyvet. Csakúgy, mint Rose többi írását is.
A fantasztikus élmény és izgalom mellett az írónő minden egyes alkalommal eléri nálam azt, hogy paranoiásan viselkedem. Mielőtt aludni megyek újra leellenőrizzem a bezárt ajtót. Többször is a hátam mögé nézzek, ha úgy adódik. Mindenkire gyanakodva nézzek, hiszen ő megmutatja a könyveiben, hogy a hidegvérű gyilkos nagyon is jól elbújik a tömegben és teljesen normális emberként is képes viselkedni, tehát bárki lehet az, bárkinek lehet olyan titka vagy problémája, amelyről jobb, ha nem tudunk.

A magyar kiadással kapcsolatos észrevételeimet már kifejtettem a bejegyzés elején. Van egy dolog, amit hátrányként kell megemlítenem a könyvvel kapcsolatban, de ez nem az írónő, hanem a hazai kiadó hibája. A magyar kiadások ugyanis nem követik az eredeti megjelenési sorrendet. Ez pl. a 6. kötet, amely kapcsolódik a 5. kötet, az Érints meg! eseményeihez, szereplőihez. Oké, a hazai megjelenés ebből a szempontból stimmel, de elárul bizonyos dolgokat a 3. kötetből (főszereplők: Kristen és Abe) és a 4. kötetből (főszereplők: Dana és Eathan), amely viszont még nem jelent meg magyarul. Ez így nem jó.
Annyival egészíteném ki az előbbieket, hogy a sorozat küldő megjelenésében történt némi stílusváltás, ami nem is az első. Bár nincs kifogásom a magyar borító ellen, mert nagyon tetszetős, de sajnálom, hogy megbontja a sorozat egységét (igaz, hogy ezt már az előző kötet is megtette). A vastagsága ellenére a könyv kötése tartós, a gerinc nem tört meg olvasás közben. Ez mindenképp pozitívum.

Karen Rose rajongóknak kötelező olvasmány (ha sikerül megszerezniük). Krimikedvelőknek is tudom ajánlani. Mindenképp. Aki viszont csak és kifejezetten romantikára számít, az valamennyire csalódni fog. Az említett műfajokat vegyesen fogyasztóknak viszont igazi csemege. Imádtam!

Kiegészítés: Karen Rose könyvek olvasási útmutatója 


Pontszám: 10
Kiadó: Ulpius-ház
Kiadás éve: 2011.
Terjedelem: 726 oldal (ebből a történet 686 oldal, a többi ajánló)
A mű eredeti címe: Count To Ten
Forrás: magánkönyvtár (vásárlás, 2012.)

Az írónő magyarul eddig megjelent kötetei: Érints meg, Halj meg értem, Sikíts értem, Gyilkolj értem
Az írónő magyarul még kiadatlan könyvei: Don't Tell, Have You Seen Her?, I'm watching You, Nothing To Fear, I Can See You, Silent Scream, You Belong To Me



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Laundry Detergent Coupons