Könyvek erdeje

Ha eltévedtél a könyvek rengetegében, akkor segítek benne eligazodni.

2012. március 21., szerda

Christopher Priest: A tökéletes trükk

Amikor megjelent a Delta Vision Kiadónál "A képzelet mesterei" sorozat, akkor azonnal beleszerettem a könyvek borítóiba. Nagyon tetszettek a történetek is. Többet megvettem a sorozat részei közül és el is olvastam a regényeket. Kivéve ezt az egy könyvet. Valamiért ez ott maradt a polcon és csak várt, csak várt. Bevallom, hogy bár a regényből készült film tetszett, de nem lett igazán a kedvencem. Elképzelhető, hogy ez is befolyásolt a döntésemben.
Amikor megláttam a Várolista csökkentés 2012 felhívást, akkor nem volt kétséges, hogy ez a könyv felkerül erre a listára. Így is történt. Az olvasáson már túl vagyok és azt kell mondjam, hogy nagyon tetszett a regény. Sokkal-sokkal jobban, mint a film. A filmet is megnéztem azóta még egyszer és majd írok is egy könyv és film összehasonlító bejegyzést is, de ezt az írást teljes egészében a könyvnek szeretném szentelni.
Ahogy már említettem, nagyon hosszú időt (4 és fél évet) töltött a polcomon a könyv olvasatlanul. A korábbiakban leírtakon kívül nem tudok más magyarázatot a halogatásra. Egyébként majdnem minden újabb olvasmány kiválasztása előtt ránéztem a könyvre, levettem, megcsodáltam (még mindig szerelmes vagyok a sorozat borítóiba), aztán mást választottam. Most jöttem csak rá, hogy milyen buta is voltam. Mert ez egy nagyon-nagyon jó könyv.
Két idősík jelenik meg a könyvben. Felváltva merülhetünk el a jelenkori történésekben  és a Viktoriánus korban, a XIX-XX. század fordulóján játszódó eseményekben. A kapocs a korszakok között mindig egy napló vagy valami hasonló kiadvány. Így ismerjük meg a két főszereplőt Alfred Bordent és Ruppert Angiert. A két, teljesen más háttérrel rendelkező fiatalembert elcsábítja, megbabonázza a bűvészvilág csillogása. A származásukon kívül alapvető különbség még köztük, hogy amíg az egyik érzi a bűvészkedés minden csínyját-bínját és megfejt minden bűvésztitkot, viszont kevésbé jó előadó, addig a másik fellépése hibátlan, de nem érti a mutatványok titkait, amíg meg nem mutatják, illetve el nem magyarázzák azt neki. A két ifjú tehetség akár ki is egészíthetné egymást és fergeteges karriert futhatnának be, de egy véletlen esemény úgy hozza, hogy társak helyett ellenségek lesznek. Ettől a pillanattól kezdve életük egyik mozgató rúgója a másik előadásának tönkretétele, a titkok ellopása és a rivalizálás. Vannak persze tűzszünetes időszakok, de mindig történik valami, ami újra fellobbantja a régi gyűlöletet.
Nagyon jó stílusban megírt, javarészt naplóregény, amely elrepíti az olvasót a bűvészek világába. A Viktoriánus kor hangulata kiárad a könyvből és körülöleli az olvasót. A bűvészvilág csillogása már csak a ráadás, a hangulat további fokozása. Engem teljesen elvarázsolt a regény hangulata. A kellemes mellett persze feltűnik más is a történetben. Az egyik ilyen csoda és újdonság az elektromos áram. Szintén jól megragadja a regény az emberek akaratlan reakcióit ezzel a technikai vívmánnyal kapcsolatban. A cselekmények mellett kibontakoznak az emberi sorsok is, hiszen két ember majdnem teljes életét nyomon követjük a könyvben. Van itt minden, amire csak szükség lehet: szerelem, dráma, karrier, kétségbeesés, harag, megbocsátás és némi fantasztikum. A jelenkori események nem tetszettek annyira, mint a korábbi korszakban játszódók, kevésbé voltak hangulatosak, érdekesek, de mindenképp szükség volt rájuk a történethez. A vége? Hmm... lehetett volna másként is, de így sem volt azért rossz. Hogy melyik bűvésznek drukkoltam? Mindig amelyik naplóját, életét, érzéseit olvastam. Nem igazán tudok választani a két szereplő között. Itt nincs jó és rossz, csak félreértések, büszkeség és teljesen reális emberi reakciók.
A könyv borítójáról már írtam. Nem győzöm magam ismételni: még mindig szeretem. A kiadás is nagyon igényes. Jó kézben tartani a könyvet. A borító és a gerinc is kiállta az olvasási próbát. Bár találtam benne pár szöveghibát, de elenyésző mértékű volt és nem zavarta a kialakult hangulatot.
Összefoglalva: igényes kiadás, hangulatos, mozgalmas, mondanivalóval teli, mégis szórakoztató olvasmány, kellemes kikapcsolódás. Nekem nagyon tetszett.
A könyvből Christopher Nolan készített filmet. A könyv magyar címe is a film miatt kapta a címét. Nekem az eredeti is tetszik.



Pontszám: 10
Kiadó: Delta Vision Kiadó
Kiadás éve: 2007.
Terjedelem: 371 oldal
Eredeti cím: The Prestige
Forrás: magánkönyvtár (vásárlás, 2007.)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Laundry Detergent Coupons