Könyvek erdeje

Ha eltévedtél a könyvek rengetegében, akkor segítek benne eligazodni.

2012. február 18., szombat

Celia Rees - Vágyak évadja

A Bűbájos Mary és a Farkasszem olvasása és után úgy döntöttem, hogy érdekelnének az írónő további művei is. A könyvtárban az említett két köteten kívül csak a Vágyak évadja volt meg. Így hát ez került sorra.
A Bűbájos Mary és folytatása, a Farkasszem véleményem szerint nagyon erős, hiteles regények. Természetesen erre számítottam és ezt vártam el a Vágyak évadjától, mindazok ellenére is, hogy a fülszöveg alapján tudtam, hogy az a történet nem abban a korszakban játszódik.
A történet 1976. nyarán játszódik. Richard a szüleivel egy kempingben tölti a nyarat. A településen található, korábban lakatlan, különleges házban már vannak lakók. Egy festő és a családja. Életmódjuk egész különleges, szabados stílusú. Richard megismerkedik velük, amelynek hatására különleges élményekben lesz része a nyár folyamán. Megismeri a szerelmet, átéli első szexuális élményét és egyéb tapasztalatokkal is gazdagodik.
Eléggé gondban is vagyok az értékeléssel, mert az említett két kötethez képest nagyon haloványnak, nagyon gyengének érzem ezt az írást. A könyv nem hosszú (218 oldal), de legalább addig olvastam, mint egy 500 oldalas kötetet. A barátnőm még mosolygott is rajta és megjegyezte, hogy ez egyáltalán nem jellemző rám. Már ebből is látszik, hogy nem nyűgözött le a történet. Nem adta meg azt az élményt, amit az írónő előző két műve nyújtott. Lassúnak, vontatottnak és megbotránkoztatónak éreztem az egész történetet. Az egyetlen felüdülést az jelentette a történetben, hogy a fejezetek elválasztó lapjai a könyvben szereplő festő képeinek bemutatását, leírását tartalmazta.
Nem is szaporítanám tovább a szót, mert a véleményem nem fog változni és nem tudom mivel megvédeni és szépíteni az írónőnek ezt az írását. A másik két, említett könyvét bárkinek nyugodt szívvel ajánlom olvasásra, de ezt nem tudom erről a kötetről elmondani. Csak remélni tudom, hogy másnak jobban tetszett ez a kötet, mint nekem.
Továbbra sem tudom eldönteni, hogy az írónő kinek, melyik korosztálynak ír. Gyermekkönyvtárban találkozom a köteteivel, de nem gyerekeknek és néha úgy érzem nem is az ifjúsági korosztálynak írja a műveit.

Pontszám: 4
Kiadó: Orlando
Kiadás éve: 2005.
Terjedelem: 218 oldal
Eredeti cím: The Wish House
Forrás: könyvtár

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Laundry Detergent Coupons