Könyvek erdeje

Ha eltévedtél a könyvek rengetegében, akkor segítek benne eligazodni.

2016. augusztus 1., hétfő

Várólista - 2016. július

Rövid bejegyzés, apró szösszenet ebben a fülledt nyári melegben. No meg, úgy néz ki, hogy a kiadók munkatársai is nyaralnak, szabadságon vannak, ezért éppen csak csordogálnak a megjelenések - legalábbis, amelyek engem érdekelnek. Mert ebben a hónapban mindössze négy könyv keltette fel az érdeklődésemet, majd miután jobban megnéztem magamnak ezt a két párat, a végére maradt mindössze kettő darab. Nocsak... Talán finnyásabb lettem? Talán a meleg ártott meg? Nem tudni. Az egyik a hónap elején jelent meg, a másik néhány nappal ezelőtt. Nem fokozom tovább a kíváncsiságot, nézzük, hogy mely kiadványokra esett a választásom.

Az Agave Könyveknél már korábban felfigyeltem egy számomra nagyon érdekesnek ígérkező fantasy kötetre, a kiadó egy új szerzőjének első művére. Max Gladstone Nagyrészt halott című regényének nem csak a borítóját és a fülszövegét találtam izgalmasnak, de bizony az egész történetet is. Az izgalmas kifejezést nem a szó szoros, hanem átvitt értelmében is nyugodtan lehet a műre alkalmazni, mert nem csak a cselekménye lenyűgöző és megragadó, hanem az a rengeteg ötlet is, amelyre a lapok között bukkanhat az olvasó. Bizony, már olvastam és engem sikerült elvarázsolnia. A következő posztom nagy valószínűséggel erről a regényről és az élményeimről fog szólni.

Nem árulok el titkot azzal, ha leírom, hogy a Delta Vision kiadó vezetőjének egyik nagy kedvence David Gemmell. Sajnos a szerző már nincs közöttünk, tíz évvel ezelőtt hunyt el, A munkássága mellett azonban nem mehetünk el szó nélkül, a történetei és a hősei pedig továbbra is velünk maradnak. A Legendák - David Gemmell emlékére kötet címe magáért beszél: a kiadványban szerepelő írások mindegyike tisztelgés a nagy mester munkássága előtt. Ahogy a kiadó is megérdemli a kalapemelést: a kötet értékesítéséből befolyt minden összeget az elhunyt szerző alapítványának ajánlottak fel - igazán szép és nemes gesztus.

Júliusra tehát ennyi, az augusztusi megjelenésekre nagyon kíváncsi leszek, de az igazi dömping majd ősszel érkezik az ígéretek szerint.


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Laundry Detergent Coupons