Könyvek erdeje

Ha eltévedtél a könyvek rengetegében, akkor segítek benne eligazodni.

2014. január 6., hétfő

Csökkentsd a várólistádat 2014 - A tervezet

2012-ben és 2013-ban is sikeresen csökkentettem a várólistámat (büszke is vagyok magamra), ezért úgy döntöttem, hogy tovább kísértem a szerencsém és a kitartásom és jelentkezem a Csökkentsd a várólistádat 2014 elnevezésű kihívásra is. Ezt a kihívást évről-évre - most már mintegy hagyományként, külföldi példát követve - Lobo hirdeti meg. A részletekről, a jelentkezés feltételeiről ITT és ITT is olvashattok.

Dióhéjban a lényeg: 12 db, olyan könyv elolvasása a feltétel, amely a kihívás kezdetekor legalább fél éve szerepel a jelentkező várólistáján (ami egyben azt is jelenti, hogy legalább fél évvel ezelőtt megjelent). A jelentkezésnek egy 12  könyvből álló alaplistát és egy max. 12 könyvből álló alternatív listát kell tartalmaznia.

A bevezetést követően nézzük, hogy mely könyveket választottam ki a 2014-es nagy futamra. 
Mielőtt belemerülnék a részletekbe, még annyit megemlítenék, hogy mindegyik, az alaplistában szereplő könyv a sajátom és a polcomon porosodik olvasásra várva. Elvileg minden adott az olvasáshoz, nem csúszhatok el a könyvtári előjegyzéseken, kölcsönkéréseken és egyéb hasonló buktatókon. Csak olvasni kell és kész. :)
Az alaplista kupaca

Anne Rice immár elmaradhatatlan szerzője a várólista csökkentésemnek, 2014-re A hegedű című művének olvasását terveztem be.
Jean-Christophe Grangé a kedvenc szerzőim egyike, a Költöző gólyák című könyvet rögtön a megjelenést követően megvettem, de az olvasására azóta se került sor. Az ok: ismeretlen. Na, majd most jól előveszem és elolvasom.
Az Egmont Kiadó Myzt sorozatába tartozó könyveket nagyon kedvelem, ráadásul Thomas Chagnaud Másvalaki című könyve egy kedves ismerősömnek köszönhetően került a birtokomba (ezer köszönet érte @Gabye) és bizony olvasni kellene már. Arról meg nem is beszélve, hogy néha jól esik egy kis hentelés, lelki terror és miegymás a sok más történet között.
Az Őrség sorozat nagy kedvencem, de egy kötetének mélyebb tanulmányozása eddig kimaradt. Majd most! Ezért szerepel a kupacban Vlagyimir Vasziljev Káosz-Őrség című regénye.
Cassandra Clare könyvei szép hosszú sorban sorakoznak a polcomon, egy részük elolvasva, a másik nem. A Pokoli szerkezetek trilógia esetében direkt vártam össze a teljes sorozatot és most, hogy A hercegnő is megjelent és beszerzésre került, a trilógia első két része, Az angyal és A herceg felkerülhetett az olvasási listára.
Pittacus Lore Lorieni-krónikák sorozatának olvasása valahogy megakadt nálam az első rész után. A régóta olvasásra váró második kötettel, A hatok hatalma című résszel még bepróbálkozom, aztán majd meglátjuk, hogy milyen döntésre jutok a sorozattal kapcsolatban.
Az alaplista könyvei
Jonathan Cross, alias Benyák Zoltán a hazai szerzők közül az egyik kedvencem és bár a Kvartett egy korábbi regénye, de attól még kíváncsi vagyok rá. Nagyon is. Most itt a vissza nem térő lehetőség, hogy a kellemeset és a hasznosat összekössem egymással.
Tim Powers Anubisz kapui című regénye egyszer már kifogott rajtam. Az is igaz, hogy akkor nem voltam még ennyire rutinos olvasó, mint most és a műfajban sem merültem ennyire mélyre. 2013-ban egy másik regény kapcsán megismerkedtem és megbarátkoztam a szerző stílusával, ezért úgy döntöttem, hogy megkísértem a szerencsém és újra belevágok a fantasy eme két kötetes mesterművének abszolválásába.
A kupacban látható e-könyv olvasó nem véletlen, mert Somlói Ferenc A csodák könyve című írását a kiadótól vásárolt elektronikus verzió segítségével fogom teljesíteni.
Matt Forbeck és Jeff Grubb által írt Ascalon kísértetei című műre egy másik blogger értékelése miatt figyeltem fel és tiszta szerencse, hogy pár hónapon szembe is jött velem a könyv egy akcióban, ezért meg is vettem. Azóta viszont hozzá sem nyúltam a kis aranyoshoz. Majd most. A kötet egyébként a Guild Wars sorozat első része és ha tetszik, akkor folytatom is a következő kötettel, amely viszont az alternatív listán csücsül.
Az alternatív lista könyvei
A Delta Műhely sorozatnév alatt kiadott magyar szerzők művei szép számmal - egy kötet kivételével hiánytalanul - sorakoznak a polcomon. Tóth Csilla Körbe ég című kötete nem egy vaskos darab, valószínűleg ezért is szorult eddig háttérbe az olvasása, egyszerűen nem vettem észre, hogy még a sorára vár. De most felfigyeltem rá. :)

Az alternatív lista könyveit nem elemzem ki ilyen részletességgel. Ezen a listán is java részben a saját, magánkönyvtári könyveim szerepelnek (10 db a 12-ből), de van rajta két kötet, amelyet majd kölcsön kell kérnem vagy ki kell kölcsönöznöm a könyvtárból. Ha minden jól alakul, akkor erről a listáról is sikerül majd pár teljesítést összehoznom. Megjegyzem, hogy nem csereként gondolom, hanem túlteljesítésként. :)

A lényeg a magabiztosság. Most még van belőle. Csak tartson is ki az év végéig. :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Laundry Detergent Coupons