Könyvek erdeje

Ha eltévedtél a könyvek rengetegében, akkor segítek benne eligazodni.

2013. március 21., csütörtök

Egy könyvrendelés kálváriája, azaz gondold meg, hogy honnan rendelsz

Nem is olyan rég volt, amikor könyves ismerőseimmel arról beszélgettünk, hogy milyen előnyökkel is jár a kiadótól történő közvetlen vásárlás, mind az olvasó, mind a kiadó szempontjából. Tisztában vagyok persze azzal is, hogy egyes kiadók hozzáállásuk alapján tényleg komolyan is veszik ezt a lehetőséget és meg is szolgálták/szolgálják az olvasók részéről beléjük vetett bizalmat. Vannak kiadók, akikhez viszont óvatosan kell közelíteni és nagyon oda kell figyelni. Ez a bejegyzés egy ilyen esetet hivatott elmesélni.
Forrás: nectar666.deviantart.com
Akik a moly.hu oldal gyakori látogatói, esetleg összetalálkozhattak már az ugyanezen témával foglalkozó karcommal. Az ő számukra nem fog túl sok újdonságot mondani a bejegyzés, de remélem többek számára okulásul fog szolgálni. Részemről mindenképpen levontam a történetből a következtetést és tartani is fogom magam az elhatározásomhoz. Még akkor is, ha azóta pozitív kimenettel záródott a kaland.
Szóval: hol volt, hol nem volt...

Az előzmények:

Február hónapban egy kiadó számára kihagyhatatlan a Valentin napi akció meghirdetése, egy könyvmoly számára pedig a rendelés. Amikor megláttam az Ulpius-ház Könyvkiadó 40%-os kedvezménnyel meghirdetett akcióját, akkor nem tudta ellenállni a kísértésnek és leadtam a rendelést. Természetesen a kiadó webboltjában, mert mint fentebb is kifejtettem, annak vagyok az elkötelezett híve, hogy közvetlenül a kiadónál bonyolítsam le a vásárlásaimat.
Február 13-án a rendelés leadva, visszaigazoló e-mail érkezik. Rendelési státusz: pick-pack pont, várakozás. Kényelmesen hátradőltem és mosolyogva nyugtáztam, hogy akkor várjunk. Pár nap és úgy is kezemben lesznek a könyvek.

A kálvária:

Február 20-án kezdett gyanússá válni a dolog, nem érkezett semmilyen új értesítés, hogy mehetek a könyveimért. Profiloldal megnyit, rendelés ellenőrzés, a státusz továbbra is változatlan. Furcsálltam a dolgot, de ekkor még nem gyanakodtam. 

Február 21-én, csütörtök délelőtt: egy Besztercebányán tartott projektmegbeszélés közepén csörög a telefonom, vonalas hívás, Bp-i szám. Hmm… nem igen szoktak vonalasról keresni, na mindegy. A hívást elutasítottam. Délután hazafelé Putnok környékén visszakaptam a hazai hálózatot a telefonomra, gondoltam felcsörgöm azt a délelőtti számot. Minő meglepetés, az Ulpius-ház Kiadó volt az. Közlik, hogy lejárt a csomag átvételem ideje. Mondtam, hogy ez érdekes, mert tegnap néztem meg a profilom és még mindig várakozás volt a státusz, meg értesítést sem kaptam, hogy átvehetem a csomagot. Szóval nem értem. Viszont ha átvehető a csomag, akkor akár holnap is be tudok érte menni. Szükségem is lenne a könyvre. A telefon végén lévő fazon megnézi a profilom és tényleg várakozáson van a státusz. Akkor összeállítják a csomagom és majd kapok értesítést, ha átadják postázásra, illetve ha megérkezik a pick-pack pontra. Újra megkérdezem, hogy akkor minden rendben van? A pasi helyesel, hogy igen, összeállítják a csomagot és küldik, majd elköszön és gyorsan leteszi a telefont.
Forrás: neverlanjewelry.deviantart.com
Szóval eltelt egy hét a rendelés leadása óta, amelyben a megjelöltem a kiszállítás helyét, a fővárostól mintegy 200 km-re lévő város (megyeszékhely) egyik átvevőhelyét. Egy hét után közlik velem, hogy bemehetek a könyvesboltba átvenni a csomagot. Kicsit furcsán néztem, de a türelmem néhány esetben az angyalokéval vetekszik, ezért vártam, hogy majd érkezik a csomag.
Február 25-én, 12 nappal a rendelés leadását követően egy újabb profiloldal és megrendelés ellenőrzés után - a megrendelés státusza továbbra is pik-pack pont, várakozás - egy újabb telefont eresztettem meg az ügyfélszolgálat felé. Ugyanazzal az "úriemberrel" beszélgettem. Ugyanazt a választ kaptam. Csalódottan és némiképp szkeptikusabban tettem a helyére a telefont. Most már ráncolódó homlokkal figyeltem napról napra a profiloldalamon a megrendelésem állapotát, illetve annak változatlanságát.
Március 4-én, 19 nappal a rendelés leadását követően a rendelésem állapota továbbra sem változott, a könyvek nem érkeztek meg. Újabb telefonos érdeklődést próbáltam végrehajtani az ügyfélszolgálaton keresztül, de nem jártam sikerrel, nem vették fel a telefont. Közben egy molyos és személyes ismerősöm, SzAngelika jelentkezett nálam, hogy másnap hozzák a rendelését az egyik helyről és ha gondolom, akkor még hozzá lehet csapni azon könyveimet, amelyekre olyan reménytelenül várok már hetek óta. Döntésem eredménye az lett, hogy legyen, mert a másik helyről kezdett reménytelennek tűnni az eset. Azért nekiálltam egy nem éppen szívhez szóló levél megfogalmazásának, amit aztán el is küldtem a kiadó honlapján fellelhető összes elérhetőségre.


A végkifejlet:

Március 5-én SzAngelika jelezte, hogy megérkeztek a könyvek. :) Egyeztettünk az átadásról és másnapra meg is beszéltük a találkozót. SzAngelika üzenete után pár órával megérkezett az Ulpius Kiadó levele, hogy bizony szánják-bánják a bűnüket, de az értesítő levéllel volt a probléma, mert az nem ment ki. A kellemetlenségért cserébe pedig fogadjam el a rendelt könyveket ajándékként.
Forrás: ranonus.deviantart.com
Jeleztem, hogy a technikai problémát megértem, de én bizony az ügyfélszolgálattal is beszéltem (nem is egyszer) és azokban a beszélgetésekben nem hangzott el technikai problémára való utalás, de még az sem, hogy elküldték a csomagot, hanem mindössze annyi, hogy összekészítik a kollégák és küldik. Szóval bocsánat, ha némiképp szkeptikusan fogadtam a dolgokat és bizony olvastam a sorok között, amelyek alapján azért itt komolyabb problémákra gyanakodtam, mint holmi levelek elmaradása.

Március 8-án az esti órákban a szomszéd leányzó kopogott be hozzánk és a kezembe nyomott egy nem éppen aprócska csomagot. meglepődve néztem, mert nem vártam semmit, majd a feladót megpillantva megvilágosodtam. Olyasmi történt, amire nem számítottam, mert az Ulpius-ház Könyvkiadó elküldte a számomra a rendelésem.
Azért azt tisztelem bennük, hogy végül is elküldték az ajándék könyveket. Azt viszont nem értem, hogy miért volt az jobb nekik, hogy nem fizettem a könyvekért, sőt még a postaköltséget is ők állták. Alapvetően én jól jártam, de azért ha lehet legközelebb inkább megspórolnám az idegeskedést és inkább fizetek a rendelésért.

Csak a kíváncsiság kedvéért a mai napon, azaz március 21-én ránéztem a webáruházban a profilomra, hogy változott-e valami a rendelésem körül.
Íme a végeredmény:


Azt hiszem mindenképpen jól jártam a külön rendelésemmel és a reklamációmmal is, mert bizony, ha a kiadó webáruházán múlt volna a rendelés teljesítése, akkor még mindig ott tartanék, hogy várakoznék és telefonálok az ügyfélszolgálatra és várakoznék és egyre dühösebb lennék. Ez azért elkeserítő.

A könyvek megérkezése óta eltelt időben már hallottam mástól is, hogy gond van a webáruházban leadott rendelésük teljesítésével. Azt hittem, hogy legalább tanulnak a hibájukból. Ezek szerint még sem? Ha csak minden tizedik vásárlójuknak ingyen könyvet osztogatnak engesztelésül, az elég veszteséges lehet nekik.

Csak merő kíváncsiságból: Veletek történt már hasonló? 

2 megjegyzés:

Stella L. Brandy írta...

Szia! :)
Én ehhez azt fűzném hozzá, hogy én nagyon ritkán rendelek a kiadótól - csak abban az esetben, ha van valahol kisebb üzletük. Amúgy a jól bevált bookline nekem mindent elintéz.
Pick-Pack pontra egyszer rendeltem és azok az emberek nagyon nem tetszettek - konkrétan azt mondták, hogy hagyjam már őket a francba. Tehát PPP kizárva!
Az Ulpius-tól egyszer rendeltem - boltba -, habár engem nem engedett sokáig belépni a profilomra...
Én a Libritől nem rendelek soha - ott már volt olyan, hogy rendeltem valamit, majd amikor gyanúsan nem jött meg (és persze az akció lejárt) hát bementem és azt mondták, hogy olyan könyvet ők nem rendeltek.

Shanara írta...

Szia!
A Bookline oldal nagyon jó, ha sikerül kifognom az akciók akcióját, de keveslem az alapkezdvezményt, amit általában kínálnak. A kiadóktól történő rendelést a fentebb részletezett esetig még nem bántam meg, mert minden korrektül és gördülékenyen ment. Szerencsémre nálunk a Pick-pack Pont is jó (az ahová én kérem a csomagot) mindenképpen.
Úgy látom, hogy mindenkinek meg van a bejáratott útvonala és technikája. :)
Köszönöm a hozzászólásod és minél kevesebb rendelési kalamajkát kívánok a jövőben! :)

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Laundry Detergent Coupons