Könyvek erdeje

Ha eltévedtél a könyvek rengetegében, akkor segítek benne eligazodni.

2013. január 2., szerda

Számok és tények bűvöletében, azaz összegzés a 2012-es évről moly- és blog módra

Mágikus módon vonzódom a mindenféle listákhoz és statisztikához. Bizonyos szinten szakmai ártalomnak is nevezhetném, de szerintem ez mélyebbről fakad. A lényeg, hogy van rá késztetésem és készültem is. :)
Nézzük tehát a részleteket:


Olvasások
2012-ben összesen 138 db könyvet sikerült elolvasnom, amelyek közül
  • 100 db származott a magánkönyvtáramból;
  • 14 db-ot kölcsönbe kaptam;
  • 12 db könyvtári volt;
  • 12 db egyéb eredetű.

A 100 db magánkönyvtári könyvem közül
  • 98 db nyomtatott könyv,
  • 2 db e-könyv volt (teljesen legális);
  • 58 db új megjelenésű könyvet olvastam;
  • 16 db újraolvasásom volt;
  • 26 db könyv a régebben vásároltak közül került ki, ezek között vannak a várólista csökkentős kihívásra olvasott kötetek is.


Összesen 55.183 oldalt olvastam el. A könyvek átlagos terjedelme 400 oldal. Az átlagosan olvasott havi oldalszám 4599 oldal, napi szinten ez 151 oldalnak felel meg. (Azért ezt elég jónak tartom.) 
A tavalyi évhez képest 14 könyvvel olvastam kevesebbet, viszont ez csak 468 oldal csökkenést jelentett. Konklúzió: az idei évben a vaskosabb könyvek kerültek sorra.


Blogbejegyzés 123 db olvasott könyvről készült.


Gyarapodás
Az idei évben is rengeteg könyv került a polcomra. Ezekről részletesen is beszámoltam a blog Polcra kerül rovatában (a decemberivel még elmaradásban vagyok, de hamarosan pótolom).

Összes szerzemény: 119 db (kevesebb, mint előző évben), amelyek közül
  • 72 db könyvet vettem (sok-sok kedvezménnyel, mert akcióvadász vagyok);
  • 31 db kötetet recenzióként kaptam;
  • 16 db könyvet ajándékba kaptam.
A saját vásárlásaim közül 11 db e-könyvként került hozzám.
9 db könyvet adtam vagy ajándékoztam el az idén a magánkönyvtáramból és 1 db könyvcserém volt.

Könyvek és könyvélmények
Az évben olvasott első könyv: Whitley Strieber 2012 című könyve. Úgy gondoltam, hogy jó poén ezzel kezdeni az új évet. A poén jó volt, de a könyv nem tetszett.
Az évben olvasott utolsó könyv: Trux Béla Akkon ostroma (Akkon II.) című műve. Ez viszont igazán méltó befejezése az évnek. Egyben az év egyik meghatározó könyvélménye. (Már kopácsolom az értékelést is hozzá és hamarosan olvasható is lesz.)


Kiemelkedő és/vagy meghatározó könyvélmények az évben:
(A felsorolás nem jelent rangsorolást.)
  • Trux Béla: A templomos lovag és Akkon ostroma
  • Benyák Zoltán: Ars Fatalis
  • Catheryne M. Valente: Marija Morevna és a Halhatatlan
  • Marina és Szergej Gyacsenko: Alekszandra és a Teremtés növendékei
  • Robin Hobb: Bűvös hajó
  • John Scalzi: Vének háborúja
  • Karen Marie Moning: Rossz hold kel fel és Új nap virrad
  • Orson Scott Card: A kegyelem ára
  • Ben Elton: Vakvilág
  • Scott Westerfeld: Leviatán


Legnagyobb csalódások:
  • Lauren Kate: Fallen - Kitaszítva
  • Libba Bray: Rettentő gyönyörűség
  • Paul Hoffman: Isten balkeze
  • Karen Thompson Walker: Csodák kora

Aminek nagyon örülök:

  • Az Ad Astra Kiadó tevékenységének és a kiadó által megjelentetett egyedi kiadványoknak (Csak így tovább!)
  • A Delta Vision Kiadó által a MesterMűvek sorozat részeként megjelent köteteknek (Mert tetszenek a megjelent művek és tetszik a koncepció, ami a sorozat mögött áll.)
  • A fantasy könyvek sokasodásának (még akkor is, ha ezzel eléggé felhígul a kínálat) és annak, hogy egyre több kiadó akar szeletet vágni magának a műfaj tortájából. 



2012. évben először:
  • kezdtem el blogot vezetni és azóta még nem bántam meg (remélem, hogy így is marad);
  • kaptam recenzióként könyveket (előző évben még azt sem tudtam, hogy mit takar ez a szó);
  • ismerkedtem meg magyar szerzőkkel (igazi élmény volt);
  • készítettem interjúkat szerzőkkel (szintén meghatározó élményként éltem meg);
  • dedikáltattam könyvet;
  • voltam a könyvhéten (felejthetetlen és természetesen ismétlést igénylő);
  • találkoztam más molyokkal (Szirmocska, Gabye, Jeffi és a Borsodi Molyklub tagjai);
  • voltam igazi Borsodi Molyklub találkozón (de szerencsére nem csak egy alkalommal);
  • voltam Olaszországban.

Amivel elmaradásban vagyok, de igyekszem pótolni:

  • élménybeszámoló Trux Béla író-olvasó találkozójáról (de lehet, hogy megvárom vele a következőt, mert pár hét és arra is sor kerül és majd együtt a két eseményről készül egy összefoglaló);
  • elmaradt bejegyzések : A hitehagyott, az Akkon ostroma könyvek értékelése, decemberi összefoglaló az új szerzeményekről.


Kicsit töményre és szárazra sikerült ez a bejegyzés, de remélem, hogy nem volt nagyon megterhelő.
Az említett könyvek értékeléseit nem linkelgettem külön-külön, de mindegyik megtalálható az oldalon. 




Részemről így búcsúzik a 2012-es év és állok elébe a 2013-as évnek. Az eddigi figyelmeteket köszönöm! Nagyon remélem, hogy könyveket, blog- és molyéletet tekintve hasonlóan eseménydús és gazdag lesz az új év is. Ígérem, hogy minden lényeges eseményről, élményről beszámolok majd. Tartsatok velem!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Laundry Detergent Coupons