Könyvek erdeje

Ha eltévedtél a könyvek rengetegében, akkor segítek benne eligazodni.

2012. október 13., szombat

Karen Thompson Walker: Csodák kora

Közös történetünk úgy kezdődött ezzel a könyvvel, hogy megláttam a várható megjelenések között a borítóját és első pillantásra beleszerettem. Majd elolvastam a fülszöveget, a szívem nagyot dobbant, a szerelem elmélyült. Bementem a boltba, megnéztem, megtapiztam és teljesen kész voltam. A szülinapi pénz égette a zsebem, ez volt az egyik könyv, amit tűzoltásként választottam. Csillogó szemekkel néztem a polcomon a könyvecskét és repesve vártam, hogy befejezzem az aktuális olvasmányom, illetve amit még terveztem, hogy végre hozzákezdhessek ehhez a csodához.
Miért voltak ennyire erősek a reakcióim? A borítót látva nem kell sokat magyarázkodnom. :) A fülszöveg pedig szintén magáért beszél. Szeretem a disztópia műfaját és egy olyan történet, amelynek az alapját a lassuló forgású Föld adja, számomra kihagyhatatlan.

Mire számítottam a fülszöveg alapján? Egy különleges hangulatú, cselekményes, a Föld lassulásának feszültségekkel és katasztrófákkal teli következményeinek bemutatására. Egy fiatal lány küzdelmekkel teli életére, amelynek következményeként kénytelen nagyon gyorsan felnőni.
Mi az, amit kaptam a könyvtől? Nagyobb részben nem azt, amire számítottam. Sőt...
Félreértés ne essék, a könyv aranyos és még érdekes is, de nem az én korosztályomnak, nem nekem. Szerintem ez a könyv kifejezetten ifjúsági regény. Egy 12 éves kislány szemszögén keresztül nézve ez a korszak tényleg a csodák kora, a történések tényleg lényegesek és életre szóló élményt jelentenek.

A könyv mondatai nagyon gyönyörűen megfogalmazottak, igazán kellemes olvasni. Maga a történet viszont  az én számomra eléggé lassú és vontatott volt. Nem sikerült megtalálnom a könyvben, a történetben azt a feszültséget, amit a fülszöveg ígért. Illetve, amit én gondoltam mögé. Az a káprázatos látomás, amit a könyv címlapja ígért, nem jutott el hozzám a történeten keresztül.Tény, hogy nagyon szépen írta le a szerző a napok lassulását, a nappalok és az éjszakák eltolódását, megnyúlását, valamint ezek hatását az emberekre. Még a hozott döntéseket is megértem, amelyek szerint ragaszkodni kell valamilyen időbeosztáshoz, alkalmazkodni kell valamihez. Amit nagyom hiányoltam az a természeti csapások részletesebb leírása. Gyakorlatilag a fehér éjszakákon, sötét nappalokon kívül egyedül a magas ultraibolya sugárzás miatti leégés volt a legkomolyabb hatás. Na meg az a bizonyos betegség, amelyről nem igazán tudjuk, hogy micsoda. Ettől ugyan lehetett volna még félelmetes, de nem volt az. Semmi földrengés, szökőár, egyéb, szerintem várható jelenség.
Amiben viszont tényleg többet vártam volna, az az emberi kapcsolatok változása. Oké, értem én, hogy mindenkit megviselt ez a lassú változás. Nehéz elfogadni ezt a csapást és alkalmazkodni hozzá. Mindezektől függetlenül az emberi kapcsolatokban nem történt semmi rendkívüli. A barátságok szétbomlanak, a családok széthullanak, szerelmek kezdődnek, az emberek kiközösítenek és gonoszkodnak egymással. Ahhoz, hogy mindezek megtörténjenek nem szükséges egy olyan esemény bekövetkezte, mint a Föld forgásának lassulása. Egy ilyen eseményhez sokkal megrázóbb történéseket képzeltem.

A könyvet disztópiaként reklámozzák, de ez a könyv nem az. Valószínűleg ez is befolyásolta az elvárásaimat. Inkább a posztapokaliptikus besorolásba tenném a történetet. Talán úgy kevesebb félreértésre adna okot.

Sajnálom, hogy nem azt kaptam a könyvtől, amire számítottam. Sajnos a külcsín és a belbecs nem volt egyensúlyban az én véleményem szerint. Pedig nagyon akartam szeretni ezt a könyvet. Elképzelhető, hogy bennem van a hiba, amiért nem tudtam értékelni a történetet. Talán a túl nagy elvárásom befolyásolt vagy nem voltam éppen érzelgős hangulatomban. Nem tudom. Ha nekem nem is, de sok mindenki másnak tetszik. Én pedig fájó szívvel, de megválok tőle. A magyar kiadást továbbra is gyönyörűnek tartom.



Pontszám: 6 pont
Kiadó: Libri Kiadó
Kiadás éve: 2005.
Terjedelem: 356 oldal
Teljes ár: 2.990,- Ft
Eredeti cím: The Age of Miracles
Forrás: magánkönyvtár (vásárlás, 2012.)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Laundry Detergent Coupons