Könyvek erdeje

Ha eltévedtél a könyvek rengetegében, akkor segítek benne eligazodni.

2012. augusztus 6., hétfő

Kérdeztek, én feleltem és tovább kérdeztem

Amikor belevágtam ennek a blognak a vezetésébe, nem gondoltam, hogy még díjat is fogok kapni. Pedig ez most megtörtént. Zsanitól kaptam ezt a megtisztelő díjat, amelyet nagyon köszönök és amelynek a lényege, hogy
  • minden díjazottnak mondania kell magáról 11 dolgot;
  • válaszolni kell a jelölő minden kérdésére,
  • 11 embert kell jelölni és tőlük kérdezni,
  • a jelölteknek 11 kérdést kell feltenni,
  • visszajelölni nem lehet.


Kezdjük a 11 állítással, amelyet magamról kell elmondanom:
1.) Már gyerekként is szerettem olvasni. Karácsonykor nagy kupacokban álltak a könyvek a fa alatt. Az olvasás szeretete mindig megmaradt, de voltak visszafogottabb időszakaim. Most megint a tombolós és megszállott korszakomat élem. :)
2.) Sok könyvet veszek és a polcom is terjedelmes méretű. Lassan megint bővítenem kell.
3.) Nem zárkózom el a modern technikától. Az elektronikus könyvolvasót és minden tartozékát barátként üdvözöltem.
4.) Dühít a kis hazánkban rendelkezésre álló e-könyvek választéka. Ha e-könyvet akarsz olvasni, akkor a választási lehetőség legnagyobb részben kimerül a legálisan elérhető klasszikusban vagy a kalózként megszerezhető friss megjelenésekben. Biztató, hogy végre látszik elmozdulás ezen a téren, de még nagyon gyerekcipőben járunk.
5.) A könyvek mellett imádatom másik tárgya egy élőlény. Mindent szeretek, ami a lovakkal kapcsolatos.
6.) Nem adatott meg, hogy saját lovam legyen, ezért megelégszem egy kisebbfajta ménessel, amelyet irányíthatok. Tömören összefoglalva: szeretek vezetni és szeretem az autóm.
7.) Amit nem tudtam elfogadni, az a facebook, mint közösségi oldal. Idegenkedem tőle, nem szeretem és amíg lehet elkerülöm, hogy regisztrált tag legyek.
8.) Mindig is jó voltam magyarból és történelemből. A tanárom legnagyobb bánatára nem ezen a vonalon tanultam tovább, hanem mérnök lett belőlem.
9.) Klasszikust csak kivételes esetben veszek a kezembe. Elég volt belőlük középsuliban. Ha olvasok ki akarok kapcsolódni, el akarok menekülni ebből a világból, ezért a kedvencem a fantasy és a sci-fi.
10.) Ha választanom kellene a vámpírok és a vérfarkasok között, akkor bizony a vérfarkasokat választanám.  Team Richard tag vagyok, még akkor is, ha néha legszívesebben felképelném.
11.) Már többször megfogadtam, hogy nem fogok YA könyvet olvasni, mert már kinőttem belőlük. De mindig elcsábulok, újra a kezembe veszem a YA könyveket. Vannak köztük, amelyek tetszenek és egyediek, de a legtöbbnél ismét megállapítom, hogy már nem az a korosztály vagyok, akinek ezeket szánták.  Aztán megint kezdődik elejéről minden.


Zsanó kérdései, amelyek eléggé megdolgoztattak, de azért sikerült válaszolnom rájuk. :)
  • Melyik az a 3 könyves helyszín, ahová Te magad is szívesen elmennél?
Barcelona, mert Carlos Ruiz Zafón könyvei miatt imádom azt a várost. Bár már jártam ott, de az kevés volt és szívesen visszamennék.
New Orleans, mert annyi könyvben olvastam már róla, nagyon szeretném látni. Talán majd egyszer. De néha úgy érzem magam, mint a csiga az autópálya mellett, vagyis az óceán másik partjára születni kell, mert számomra elérhetetlennek tűnik.
Pern világa, mert szeretnék sárkánylovas lenni. :)
  • Ha már álompasi... akkor ki az az 1 könyves karakter, aki tökéletesen megszemélyesíti az álompasidat és miért Ő?
Nagyon remélem, hogy ez most nem a Bones és Barrons csatáról szól? :DD
Ők ketten a kedvenceim egyébként és nehéz választani. Nem is igazán tudok. 
  • Melyik az a női karakter (könyves), akinek a legszívesebben a bőrébe bújnál?
Nehéz választani. Amelyik világban szívesen élnék, ott nem tetszik a női karakter és fordítva. Egyik női karakterre sem szívesen mondanám rá, hogy ő lennék. Vagy több karakterből gyúrnék össze egyet és az lennék, vagy maradok önmagam. :)
  • Volt-e olyan könyv, aminek hatásra cselekedtél (pl.: megtanultál főzni, lovagolni vagy beszereztél valamilyen állatot, tárgyat, ami által a könyv jut eszedbe) Ha igen, mely könyv volt ez és mit tettél? Az is jöhet, ha még nem tetted meg, de szeretnéd!
Nem, nincs ilyen. Olvasom a könyveket, élvezem a történeteket, de mivel leginkább fantasyt és sci-fit olvasok, így elég nehéz a normál életben megvalósítható ötletet találnom bennük. Marad az olvasás élvezete.
  • Melyik könyv történetét élnéd meg?
Még mindig Pern és a sárkánylovasok. Nagyon unalmas vagyok? Igazság szerint szívesen lennék egy Élőhajó tulajdonosa is. Persze csak miután már életre kelt. Vagy allomanta a ködszerzetek világában. Vagy... Leginkább ez a három, de választani nehéz lenne közöttük. :)
  • Mely műfaj az, amivel nem próbálkoztál és nincs is rá kilátás, mert teljesen távol áll tőled?
Dokumentum regények, életrajzi regények és a 20. századi háborúk eseményeit feldolgozó történetek. 
  • Csalódtál e már a kedvenceidben? Akár a történetben, akár a karakterekben.
Igen. Sokáig Anita Blake volt számomra a női karakterek közül a kedvenc. Az is igaz, hogy ő volt az első ilyen típusú karakter, akiről olvastam. De már régen nem azon az úton jár, ami miatt megszerettem. Mind a történetben, mind a karakterben nagyot csalódtam.
  • Az olvasott könyvek/sorozatok közül, melyik írónak a fejébe látnál bele?
Nagyon kíváncsi lennék Karen Rose gondolkodására, hogy honnan veszi ezt a sok hétköznapi és mégis beteg embert a könyveihez. Szívesen belenéznék Robin Hobb és Brandon Sanderson vagy Terry Goodkind fejébe, mert nagyon egyedi ötleteik vannak és kíváncsi lennék a többire is, ami még a fejükben van. Pár évvel ezelőtt még rávágtam volna erre a kérdésre Laurell K. Hamiltont is, de most már biztosan nem, mert az ő fejében már csak a szex maradt. Ami nem mondom, hogy nem jó dolog, de azon kívül még más is érdekel. :)
  • Mondj 1 olyan filmes könyvadaptációt, mely jobb még a könyvnél is! Persze, ha van ilyen! Ha nincs, akkor miért jobb a könyv a filmtől?!
Alapvetően könyvpárti vagyok. Ha viszont egy történetnek van film és könyvváltozata is, akkor mániákusan meg akarom ismerni mind a kettőt. A tapasztalat az, hogy általában a könyvek kerülnek ki győztesen. A Gyűrűk Ura trilógia esetében elgondolkoztam a dolgon, mert nagyon jól sikerült a filmfeldolgozás. De a könyvet összetettebbnek tartom még mindig. 
  • Egyre több könyvhöz van már zenelista. Ha ezeket szoktad nézni és belehallgatni, akkor szerinted mennyire passzolnak az írók által feltöltött zenék a könyvekhez?
Ritka, hogy nézegetem ezeket a zenelistákat. Bár volt már olyan, hogy annyira rákaptam egy zenére, hogy a zenekar azóta a kedvencemmé vált (Green Day, Muse). De általában nem jellemző rám, hogy böngészgetem ezeket a listákat.
  • Hol olvasol a legszívesebben?
Szinte mindegy, csak nyugalom legyen körülöttem. De legszívesebben a hálószobai franciaágyon keresztben fekve és természetesen hasra fordulva. Az az igazi. :)


Felteszem a 11 kérdésem:

1.) Mi a kedvenc műfajod és miért?
2.) Mi motivált arra, hogy elkezd a blogod vezetését?
3.) Könyv vagy e-könyv? Esetleg mindkettő?
4.) Kedvenc kiadód? Miért? Miben jobbak, mint a többi kiadó?
5.) Ha választanod kell, akkor külföldi vagy magyar szerző könyvét veszed először kézbe? A választásod indokold is meg.
6.) Utánanézel egy könyvnek mielőtt megvásárolod? Megvárod az első kritikákat vagy rögtön rohansz a boltba és hazamenekülsz a zsákmányoddal?
7.) Sok minden múlik a fordítókon. Ki a kedvenced? Ki az, akinek feltétel nélkül megbízol a munkájában?
8.) Hogy állsz a sorozatokkal? Sorozatot olvasol szívesebben vagy önálló regényt keresel a boltok polcain?
9.) Ha egy könyvből több, egymástól külsőre és árban is eltérő kiadás is megjelenik, akkor ez szokott befolyásolni a vásárlásnál? Mi a döntő tényező Nálad? Az ár, a külalak, a tartósság? Esetleg a praktikusság?
10.) Milyen rovatok szerepelnek a blogodon? Csak könyvértékelésekről írsz vagy más tartalmat is kínálsz az olvasóidnak?
11.) Mi a véleményed erről a díjról? Jó dolognak tartod, hogy a kérdések alapján megismerheted a bloggert vagy csak egy újabb őrületnek tartod ezt a díjat?

Akiknek továbbadom ezt a díjat és akiknek a válaszaira nagyon kíváncsi vagyok:




Azért tettem fel ezeket a kérdéseket, mert érdekelnek a válaszok és azért a felsorolt személyeknek, mert az Ő válaszaik kifejezetten érdekelnek. Próbáltam azt is figyelembe venni, hogy ki az, akihez még nem jutott el ez a díj. Ha valaki már megkapta máshonnan, akkor elnézést kérek. Remélem, hogy senki nem küld el melegebb éghajlatra a díj és a kérdéseim miatt. Nagyon bízom benne, hogy így lesz, mert már így is meleg van a lakásban. Sokkal melegebbet már nem biztos, hogy elviselnék. :)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Laundry Detergent Coupons