Könyvek erdeje

Ha eltévedtél a könyvek rengetegében, akkor segítek benne eligazodni.

2012. július 9., hétfő

Karen Marie Moning: Rossz hold kelt fel (Tündérkrónikák 4.)

Ez a könyvsorozat nem tesz jót az idegeknek: az előző kötet függővége teljesen kikészítette a rajongókat - köztük természetesen engem is - aztán csak vártuk és vártuk a negyedik kötet megjelenését. Már megvolt a könyvcím, a fordítás, nyomdakész volt a könyv, amikor a Kelly Kiadó bejelentette, hogy nem adja ki a következő részt, mert neki nem éri meg - nem sokkal később pedig véglegesen is lehúzta a rolót, de azért előtte még ment a huzakodás, ötletelés, hitegetés. Majd 2-3 héttel a könyvhét előtt a Cor Leonis Kiadó bejelentette, hogy megvásárolta a jogokat és a könyvhéten már kapható lesz a negyedik kötet. A rajongók, köztük én is, majd kiugrottunk a bőrünkből. A könyv tényleg megjelent a könyvhétre és természetesen kötelező volt a megvásárlása.

Ennyit az előzményekről, most nézzük a történetet. Figyelem! Az előző kötetek történéseire a most következő leírások, utalások spoileresek lehetnek.

Az előző kötet végén az Unseeliek kiszabadultak a börtönükből és elözönlötték Dublint. Az Unseelie hercegek Prí-yát csináltak Macből. A kérdés az, hogy felépülhet-e még Mac ebből az állapotából. Van-e még egyáltalán remény?

Nehéz úgy írni erről a könyvről, hogy ne áruljak el lényeges dolgokat, mert minden oldalon olyan információk szerepelnek, amelyek igenis lényegesek. Egy dolgot mindenképpen meg kell jegyeznem: ez a nő nagyon tud írni. Félelmetes, hogy mennyire magával tudtak ragadni a mondatai. Nagyon féltem tőle, hogy nem fog tudni olyat alkotni a szerző, mint a sorozat eddigi részei. Nagyon féltem tőle, hogy ez a sorozat is elmegy abba az irányba, mint a másik kedvenc sorozatom. Nem tudtam elképzelni, hogy hogyan is lehet majd kimászni ebből a homokcsapdából, amelybe a harmadik kötet végén került a főhősnő. Semmi, de semmi használható elképzelésem nem volt. Szerencse, hogy nem én vagyok az írónő. :) Moningnak ugyanis volt elképzelése, nem is akármilyen. Ráadásként olyan zseniális leírással oldotta meg, hogy abba beleborzongtam.

Eddig is Mac szemszögéből követtük a történteket, de most ez egy picit nehéz volt az elején, mert a fejében nem sok minden volt. Egy Prí-ya nem gondol másra csak a szexre. Már említettem, hogy nagyon féltem főhősnőnk ezen állapotától és maradandóságától. Szerencsére Moning nem Hamilton és megadta a lehetőséget Macnek a továbblépésre. A könyv első, kb. 50 oldala a sorozat legerotikusabb (és talán egyedüli erotikus) része, de még így sem idegen a sorozat stílusától. Az írónő előtt le a kalappal. Mac gondolatai a szemünk előtt formálódnak, kristályosodnak ki, zseniális húzás volt, hogy továbbra is ő maradt a középpontban. A másik zseniális húzása, hogy amikor már kezd túlzottá válni az erotika, akkor időnként átveszi Dani a történések mesélését, így a cselekmény is halad, az idő múlását és a történések kegyetlenségét is érzékeli az olvasó. Mac talpra állása csodálatos. A "segítője" pedig igazán fantasztikus karakter. :)

Csodálom az írónőt azért, hogy Barrons négy kötet után is érdekes, titokzatos és sötét karakter - egyszerűen megfoghatatlan, egyedi és utánozhatatlan. Ha egy titokról fellebben a fátyol, akkor biztos, hogy újabbak tucatja merül fel a történetben. Sok urban fantasyt olvastam már, de olyan karakterrel, mint Barrons még nem találkoztam: titokzatoskodik, titkolózik, mindig csak annyit árul el, amennyit éppen akar és soha nem lehet tudni, hogy a következő, önzetlennek tűnő lépése tényleg önzetlenségből fakad-e vagy csak a saját céljai lebegnek a szeme előtt. Szerintem java részt inkább az utóbbi. :) Nem lehet pozitív karakternek mondani, de negatívnak sem. Megértem Mac reakcióit, mert ez a pasi olyan, mint a mágnes: nem lehet szabadulni tőle, egyszerre  vonz és taszít.

Pár szó a magyar kiadásról: nem látszik a sorozaton a kiadó váltás. Az is igaz, hogy nyomdakész volt a könyv, amikor megtörtént a fordulat, ugyanakkor ez a kötet jobban illeszkedik a sorozathoz, mint az előző. Pozitívumként annyit említenék meg, hogy sokkal rugalmasabb a kötése, hajlékonyabb a borítója, mint a sorozat eddigi részeié. Mindenképpen strapabíróbb, olvasás közben nem törik meg könnyen a könyv gerince.

Amikor elkezdtem ezt a sorozatot olvasni, még nem gondoltam, hogy ennyire tetszeni fog. Amikor elkezdtem, akkor még nem gondoltam, hogy a karakterek ennyire életre kelnek, hogy a kelta mitológia ennyire megelevenedik, hogy ennyi titok bukkan elő, hogy ennyire fantasztikus, sokszínű és titokzatos lesz a történet. Egy valamit azonban biztosan tudok: az írónő fejében már az elején kerek volt a történet. Ez látszik a cselekményen, ahogy haladunk előre. Nincsenek rétestészta módra nyújtott mellékszálak, itt mindennek meg van a maga hely és ideje a történetben. Egy tulajdonsága bosszantó csak, hogy minden könyve hatalmas függővéggel ér véget. Nincs ez másként most sem. Tűkön ülve várom a következő, egyben befejező rész megjelenését. ha a színvonal így halad, akkor fantasztikus kötetet olvashatunk majd.

Nem értem a Kelly Kiadót, hogy miért adott túl egy ilyen sorozaton, de köszönöm a Cor Leonis Kiadónak, hogy felkarolta a sorozatot és kiadja a hiányzó részeket.

Urban fantasy rajongók vagy egyszerűen csak urban fantasyt néha olvasók számára ez a sorozat kötelező, kihagyhatatlan. Az egyik kedvenc sorozatom és a sorozaton belül ez a kötet az egyik kedvenc részem. Nagyon erős.
És a mindig elhangzó, kihagyhatatlan jó tanács: "Mindig maradj a fényben!"




Pontszám: 10
Kiadó: Cor Leonis Kiadó
Kiadás éve: 2012.
Terjedelem: 399 oldal
A mű eredeti címe: Dreamfever
Sorozat: Tündérkrónikák
Előzmény: Keserű ébredés, Álom és valóság, Hajnalra várva
Folytatás: Új nap virrad
Spin off sorozat: Iced - Megnyílik az ég
Forrás: magánkönyvtár (vásárlás, 2012.)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Laundry Detergent Coupons